Gå til innhold

Ville du jobbet i barnevernet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tror det krever mot? Du risikerer å bli hengt ut og demonisert, truet. 
 

Men det norske barnevernet er kanskje ett av de strengeste også.

Jeg kjente flere som var fratatt eller delvis fratatt omsorgen da jeg hadde en kjæreste som var i BV sitt søkelys.

Anonymkode: 0bef4...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke orket å jobbe i barnevernet, men jeg kjenner to stykker som gjør det. Jeg har stor respekt for det viktige og vanskelige arbeidet de gjør! 
 

Omsorgsovertakelse er aller siste utvei. Arbeidet i barnevernet dreier seg først og fremst om å hjelpe familier slik at barna  kan bli boende i sin opprinnelige familie. 
 

Dessverre gir ensidige oppslag i media (som  barnevernet naturlig nok ikke kan motsi), og mer «profesjonelle gærningers» aktivitet inntrykk av at barnevernet bare venter på en anledning til å «stjele» barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke tenkt meg det, fordi jeg fordi jeg er redd jeg ikke ville klare å ha den nødvendige distansen, og at jeg ville hatt med meg saker «hjem», ligget og grublet på dem om natta også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
E7H7 skrev (1 time siden):

 

 

Dessverre gir ensidige oppslag i media (som  barnevernet naturlig nok ikke kan motsi), og mer «profesjonelle gærningers» aktivitet inntrykk av at barnevernet bare venter på en anledning til å «stjele» barn. 

Jeg har vært på sidelinjen i anti BV bevegelsen, og der var det nok noe som manglet hos flere. 
 

Det norske systemet forstås ikke i en del kulturer.

 

Anonymkode: 0bef4...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
morsan skrev (24 minutter siden):

Jeg kunne ikke tenkt meg det, fordi jeg fordi jeg er redd jeg ikke ville klare å ha den nødvendige distansen, og at jeg ville hatt med meg saker «hjem», ligget og grublet på dem om natta også. 

Sånn tenker jeg også. Jeg ville sikkert grublet på om jeg tok riktige avgjørelser og aldri fått helt fred. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

morsan skrev (26 minutter siden):

Jeg kunne ikke tenkt meg det, fordi jeg fordi jeg er redd jeg ikke ville klare å ha den nødvendige distansen, og at jeg ville hatt med meg saker «hjem», ligget og grublet på dem om natta også. 

Jeg ville heller ikke klart å ta helt fri fra en slik jobb.

Dessuten takler jeg kritikk altfor dårlig til å være i et såpass konfliktfylt miljø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Sånn tenker jeg også. Jeg ville sikkert grublet på om jeg tok riktige avgjørelser og aldri fått helt fred. 

Det kan hende jeg ville grublet over avgjørelsene, men jeg tenkte mest på de fæle forholdene man kan bli vitne til. Jeg klarer ikke å lese om barn som har det fælt engang. Huff.

laban skrev (1 time siden):

Jeg ville heller ikke klart å ta helt fri fra en slik jobb.

Dessuten takler jeg kritikk altfor dårlig til å være i et såpass konfliktfylt miljø. 

Ja, godt poeng. Tenkte ikke på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...