Gå til innhold

Dere med god råd, jobber dere mye?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Eller er timelønna så høy at dere kan ha korte dager og fri hver helg?

Anonymkode: 3b03b...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 time siden):

Hvordan definerer du "god råd"?

Eier egen leil, klarer å betale et lån på kanskje 12k i mnd, plus strøm, kan likevel spise ute, trenger ikke holde seg til first price, :)

Anonymkode: 3b03b...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eier egen leil, klarer å betale et lån på kanskje 12k i mnd, plus strøm, kan likevel spise ute, trenger ikke holde seg til first price, :)

Anonymkode: 3b03b...5d4

Vi har det sånn. Vi har på ingen måte mye penger, men nok til å betjene lån på egen leilighet, bil (hadde tidligere to men måtte vrake den ene) og har det greit i hverdagen. Kan spise ute en gang i måneden om vi vil, men ikke hele tiden. 

Jeg jobber fulltid og en time eller to overtid i uka. Samboer er på AAP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (11 minutter siden):

Vi har det sånn. Vi har på ingen måte mye penger, men nok til å betjene lån på egen leilighet, bil (hadde tidligere to men måtte vrake den ene) og har det greit i hverdagen. Kan spise ute en gang i måneden om vi vil, men ikke hele tiden. 

Jeg jobber fulltid og en time eller to overtid i uka. Samboer er på AAP.

Hva er AAP? Hva jobber du som? 

Anonymkode: 81867...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Eier egen leil, klarer å betale et lån på kanskje 12k i mnd, plus strøm, kan likevel spise ute, trenger ikke holde seg til first price, :)

Anonymkode: 3b03b...5d4

Hvis noen betaler 12 k i mnd på huslån har de et billig huslån. De fleste betaler det dobbelte så mye pga rentene… 

Anonymkode: 81867...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis noen betaler 12 k i mnd på huslån har de et billig huslån. De fleste betaler det dobbelte så mye pga rentene… 

Anonymkode: 81867...ae7

24 i måneden? Og i tillegg kommer strøm?? Hva slags mnd inntekt har de da? 30k i mnd? Hvis man skal kunne leve litt til overs også.. nå tenker jeg på om man er alene. 

Anonymkode: 3b03b...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva utdanning er det? 

Anonymkode: 81867...ae7

Jeg har egentlig ikke relevant utdanning, har jobbet meg frem til stillingen. Vil egentlig ikke gi så mye private detaljer. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

24 i måneden? Og i tillegg kommer strøm?? Hva slags mnd inntekt har de da? 30k i mnd? Hvis man skal kunne leve litt til overs også.. nå tenker jeg på om man er alene. 

Anonymkode: 3b03b...5d4

Jeg har utbetalt 36K i måneden. Mer hvis det blir mye overtid, men vil ikke jobbe for mye da jeg setter pris på fritiden min.  Jeg har heller ikke spesielt høy lønn, den er helt gjennomsnittelig.


Her er en kalkulator for boliglån som kan gi deg pekepinn på hva du betaler i måneden: https://www.dnb.no/lan/kalkulator/boliglan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (11 minutter siden):

Jeg har utbetalt 36K i måneden. Mer hvis det blir mye overtid, men vil ikke jobbe for mye da jeg setter pris på fritiden min.  Jeg har heller ikke spesielt høy lønn, den er helt gjennomsnittelig.


Her er en kalkulator for boliglån som kan gi deg pekepinn på hva du betaler i måneden: https://www.dnb.no/lan/kalkulator/boliglan

Jeg har deltid, men jobber mer da det er sykdom ofte. Og så er det mulig jeg får veldig økt stilling snart. Jeg har rundt 20k i mnd.

Anonymkode: 3b03b...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (12 minutter siden):

Jeg har utbetalt 36K i måneden. Mer hvis det blir mye overtid, men vil ikke jobbe for mye da jeg setter pris på fritiden min.  Jeg har heller ikke spesielt høy lønn, den er helt gjennomsnittelig.


Her er en kalkulator for boliglån som kan gi deg pekepinn på hva du betaler i måneden: https://www.dnb.no/lan/kalkulator/boliglan

Men inkluderer dette strøm og felleskostnader og sånn?

Anonymkode: 3b03b...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men inkluderer dette strøm og felleskostnader og sånn?

Anonymkode: 3b03b...5d4

Strøm og felleskostander er selvsagt utenom. Dette er jo snakk om huslån, dvs det beløp du har tatt opp i lån for å betale det huset/leiligheten koster.

Er det borettslag så vil ofte felleskostander være innbakt i fellesgjelden. Den er en del av huslånet.

F.eks:
Leiligheten koster 1,1 mill
Fellesgjelder er på 400K

Da må du ta opp lån i banken for 1,5 mill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (33 minutter siden):

Jeg har egentlig ikke relevant utdanning, har jobbet meg frem til stillingen. Vil egentlig ikke gi så mye private detaljer. :) 

36 k som i 360 tusen i mnd? 

Anonymkode: 81867...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (24 minutter siden):

Strøm og felleskostander er selvsagt utenom. Dette er jo snakk om huslån, dvs det beløp du har tatt opp i lån for å betale det huset/leiligheten koster.

Er det borettslag så vil ofte felleskostander være innbakt i fellesgjelden. Den er en del av huslånet.

F.eks:
Leiligheten koster 1,1 mill
Fellesgjelder er på 400K

Da må du ta opp lån i banken for 1,5 mill. 

Dette er vel ikke helt riktig. Her holdet det å ta opp banklån på 1,1 mill; fellesgjelden tar borettslaget seg av, og man betjener lånet via felleskostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (2 minutter siden):

Dette er vel ikke helt riktig. Her holdet det å ta opp banklån på 1,1 mill; fellesgjelden tar borettslaget seg av, og man betjener lånet via felleskostnader.

Ja, det høres riktig ut. Har bare hatt tre kopper kaffe, så er ikke helt våken enda. 😅

Det blir vel mer riktig å si at man må belage seg på å ha råd til å betjene felleskostnadene i tillegg til huslånet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

24 i måneden? Og i tillegg kommer strøm?? Hva slags mnd inntekt har de da? 30k i mnd? Hvis man skal kunne leve litt til overs også.. nå tenker jeg på om man er alene. 

Anonymkode: 3b03b...5d4

Ja det er det mange som gjør fordi rentene er høy nå. Da har de kanskje 40 tusen i mnd så det går bra. Vanlig inntekt det? Strøm kommer utenom. 

Anonymkode: 81867...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...