AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 Del Skrevet 8. mai 2023 Behandler snakker i ca 15 minutter også sier han "var det noe mer da?" og hvis jeg ikke har noe å ta opp så avslutter han timen... Og de gangene jeg har noe å ta opp svarer han bare helt kort på spørsmålet... For eksempel: "Jeg har det vanskelig nå, hva kan jeg gjøre?" "Bruk kriseplanen" "Ja, men jeg føler ikke at den holder..." "Da må du vel bare holde ut" osv. Jeg føler liksom ikke at vi får en ordentlig samtale der jeg føler at jeg lærer noe/føler jeg har fått en 'åpenbaring'/går ut i derfra og føler timen har vert nyttig... Er det bare slik det er? Jeg tør ikke ta det opp med han... Kanskje er der noe jeg kan gjøre eller si utenom det for å få samtalen til å bli bedre? Anonymkode: 61445...68a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 8. mai 2023 Del Skrevet 8. mai 2023 Mulig dere ikke har den rette kjemien? De jeg har hatt en kjemi med blir det ordentlig samtale. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 Del Skrevet 8. mai 2023 Skriv opp det du vil ta opp. Ja det er sånn at dersom du ikke har noe å snakke om så blir det avsluttet selvfølgelig. Men istedenfor å bare si "jeg har det vanskelig nå" så burde du heller si konkret hva som er vanskelig eller hva du har problem med. Han er ikke tankeleser Anonymkode: c69d4...027 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 8. mai 2023 Del Skrevet 8. mai 2023 Noen behandlere snakker mer utfyllende om ting enn andre. Jeg har også møtt behandlere som svarer veldig kort og kjapt slik du beskriver. Kanskje kan du bytte behandler? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 Del Skrevet 8. mai 2023 Glitter skrev (2 timer siden): Mulig dere ikke har den rette kjemien? De jeg har hatt en kjemi med blir det ordentlig samtale. Jeg føler at jeg har kjemi med henne, men mulig det ikke er den rette kjemien? Jeg vet ikke helt, hvordan vet man om kjemien er rett? Jeg har hatt henne som behandler tidligere (1/2 år) da hun jobbet på døgnposten og jeg var egentlig veldig fornøyd. Hun var veldig kort da også, men da snakket jeg med psykolog i tillegg til henne (hun er psykiater) så da tenkte jeg at det bare skulle være sånn og jeg hadde ikke noe i mot det ettersom jeg snakket om alt bortsett fra medisiner med psykologen og det ble på en måte psykologen som hadde behandlingsansvar og det ble naturlig at samtalene med hun (som psykiater) ble korte. AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Skriv opp det du vil ta opp. Ja det er sånn at dersom du ikke har noe å snakke om så blir det avsluttet selvfølgelig. Men istedenfor å bare si "jeg har det vanskelig nå" så burde du heller si konkret hva som er vanskelig eller hva du har problem med. Han er ikke tankeleser Anonymkode: c69d4...027 Jeg skriver alltid opp det jeg vil ta opp, men når hun svarer så kort og vi aldri får noen flyt i samtalen så blir det ikke så lett, om du skjønner? Everybody skrev (7 minutter siden): Noen behandlere snakker mer utfyllende om ting enn andre. Jeg har også møtt behandlere som svarer veldig kort og kjapt slik du beskriver. Kanskje kan du bytte behandler? Jeg har ikke så lyst til å bytte, jeg har hatt henne som behandler tidligere (1/2 år) da hun jobbet på døgnposten og jeg var egentlig veldig fornøyd. Hun var på samme måte veldig kort da også, men da snakket jeg med psykolog i tillegg til henne (hun er psykiater) så da tenkte jeg at det bare skulle være sånn og jeg hadde ikke noe i mot det ettersom jeg snakket om alt bortsett fra medisiner med psykologen og det ble på en måte psykologen som hadde behandlingsansvar og det ble naturlig at samtalene med hun som psykiater ble korte og mest bare praktiske spørsmål. Anonymkode: 61445...68a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 Del Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg føler at jeg har kjemi med henne, men mulig det ikke er den rette kjemien? Jeg vet ikke helt, hvordan vet man om kjemien er rett? Jeg har hatt henne som behandler tidligere (1/2 år) da hun jobbet på døgnposten og jeg var egentlig veldig fornøyd. Hun var veldig kort da også, men da snakket jeg med psykolog i tillegg til henne (hun er psykiater) så da tenkte jeg at det bare skulle være sånn og jeg hadde ikke noe i mot det ettersom jeg snakket om alt bortsett fra medisiner med psykologen og det ble på en måte psykologen som hadde behandlingsansvar og det ble naturlig at samtalene med hun (som psykiater) ble korte. Jeg skriver alltid opp det jeg vil ta opp, men når hun svarer så kort og vi aldri får noen flyt i samtalen så blir det ikke så lett, om du skjønner? Jeg har ikke så lyst til å bytte, jeg har hatt henne som behandler tidligere (1/2 år) da hun jobbet på døgnposten og jeg var egentlig veldig fornøyd. Hun var på samme måte veldig kort da også, men da snakket jeg med psykolog i tillegg til henne (hun er psykiater) så da tenkte jeg at det bare skulle være sånn og jeg hadde ikke noe i mot det ettersom jeg snakket om alt bortsett fra medisiner med psykologen og det ble på en måte psykologen som hadde behandlingsansvar og det ble naturlig at samtalene med hun som psykiater ble korte og mest bare praktiske spørsmål. Anonymkode: 61445...68a Kanskje hun svarer kort fordi hun føler hun ikke har mer å si til deg om det du kommer med? Hvis du kommer med det samme problemet hver time så blir det til slutt ikke så mye mer å snakke om. Du har gått til henne lenge eller hvordan var det? Men som sagt burde du stille spørsmål og problemene du har mer konkret. Ikke bare si du har det vanskelig Anonymkode: c69d4...027 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 Del Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kanskje hun svarer kort fordi hun føler hun ikke har mer å si til deg om det du kommer med? Hvis du kommer med det samme problemet hver time så blir det til slutt ikke så mye mer å snakke om. Du har gått til henne lenge eller hvordan var det? Men som sagt burde du stille spørsmål og problemene du har mer konkret. Ikke bare si du har det vanskelig Anonymkode: c69d4...027 Takk for konstruktiv tilbakemelding! Det kan godt hende hun føler hun ikke har mer å si til det jeg kommer med for jeg sliter stadig med det samme, men det er jo fordi jeg ikke klarer å bli bedre ift det... så ja, jeg også har mistet litt motet og vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Kanskje går det ikke an å bli bedre? Men jeg kommer jo også med nye ting da, er ikke slik at jeg bare kverner og kverner på det gamle hele tiden. Jeg har ikke gått til henne så lenge, da jeg hadde henne som behandler da jeg var innlagt var hun behandleren min i 1/2 år før hun sluttet der. Og nå er jeg på poliklinikken og har nettopp begynt der. Jeg skal bli bedre til å bli mer konkret og si akkurat hva det er som gjør at jeg har det vanskelig. Anonymkode: 61445...68a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.