Gå til innhold

propecia og hårtransplantasjon...

Anbefalte innlegg

Gjest mariusgutten

Jeg lurer på et par ting.

1. Er propecia godkjennt med vanlig resept i Norge nå?

2. Jeg vurderer håtransplantasjon til "vikene" i mindre områder.

Er resultatene så gode som klinikkene påstår at de er eller prøver

de bare å tjene penger?

Noen som kan anbefale/fraråde noen klinikker? Bor i Bergen og her har

vi ingen som foretar slike inngrep lenger...:(

Har funnet disse to på nettet:

- http://www.bunas.no/

- http://www.nobel-clinic.no

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/4727-propecia-og-h%C3%A5rtransplantasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

1.: Nei - ikke så vidt jeg vet.

2.: Min erfaring er at det kosmetiske resultatet ikke blir bra, men det er mulig at det er skjedd forbedringer i metoden man benytter.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Tror ikke Propecia er godkjent enda. Norge suger når det gjelder regler og legemidler.

Men...

Det finnes ett medikament i helsekosten som har samme virkningsmekanisme som Propecia. Virker ved å hemme Dihydrotestosteron og kan være virksomt mot hormonellt / mannlig hårtap.

Midlet heter Prostasan og er egentlig ett middel mot forstørret prostata. Jeg tror det koster ca. 200 Kr. pr måned å gå på det.

• 2 år senere...
Gjest Mann1982

Jeg hadde en hårtransplantasjon for et år siden. Jeg har veldig tykt hår, men begynte å få viker. Resultatet etter en operasjon (20 000kr) er "greit nok". Men ikke tilfredstillende for meg, håret har en mørkere farge,det er tykkere,man ser overgangen naturlig/transplant enkelte steder. Dette har jeg løst ved å ha midtskill evt. rett frem Vurderer derfor å begynne med Propecia, evt. proscar (sistnevnte kan visst kun skrives ut på r.f.)

Forteller hvordan det går, og mottar gjerne tips med hvordan vikene mine skal bli mer fyldige, for det er kun her det er problem

• 2 år senere...
Gjest hjelper1

Propecia får man visst på fritaksskjema, bare spør legen. Evt. spør du om proscar, som er 5 mg. utgaven av proprecia, som er 1 mg. Proscar er billigere, du tar og deler den opp i biter.

Hvis du søker etter klinikker så gå for dem som kun driver med hårtransplantasjon, og ikke alt mulig av kosmetisk behandling. Dermed er det mer spesialisering.

Hvis du søker på mozon.no på hårtransplantasjon vil du finne "kundeanmeldelser" vedr. negativ erfaring med hårtransplantasjon hos Klinikk Haugesund

Tror det strengt tatt er best å gå for piller, fremfor inngrep. Man kan alltids klage på resultatet, men det vil like fullt være der.

• 4 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...