Gå til innhold

Er det innenfor å selge konfirmasjons bunaden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Laget av et familiemedlem? Trenger ikke svar fra moralske svar bare ja eller nei. 

Anonymkode: 29325...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Laget av et familiemedlem? Trenger ikke svar fra moralske svar bare ja eller nei. 

Anonymkode: 29325...660

Ja så klart kan bunaden selges. 

Min mor sydde min til min konfirmasjon, og skulle jeg ønsket å selge den hadde jeg imidlertid gått til henne først, og gitt henne mulighet til å evt kjøpe den til markedspris slik at den kunne forbli i slekta om det var et ønske. Nå har ikke jeg selv sydd noen bunad, men nå når jeg tenker på det ville jeg likt å bli spurt om å kjøpe den dersom eier hadde ønsket å kvitte seg med den :)

Sikkert godt marked akkurat nå før 17. mai. Kanskje du kan legge ute en "Vurderer å selge bunad, kom med bud"-annonnse på Finn.no, så ser du hva markedet vil gi?

Et lite ps til slutt: Hos meg har interessen/kjærligheten til bunaden bølget gjennom livet, og jeg hadde mange år der den knapt var på. I dag er jeg veldig glad for at jeg ikke har solgt den i de periodene jeg syns jeg så ut som en budeie i den. På en annen side er det et dyrt plgg å bare ha hengende innerst i skapet :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (1 minutt siden):

Ja så klart kan bunaden selges. 

Min mor sydde min til min konfirmasjon, og skulle jeg ønsket å selge den hadde jeg imidlertid gått til henne først, og gitt henne mulighet til å evt kjøpe den til markedspris slik at den kunne forbli i slekta om det var et ønske. Nå har ikke jeg selv sydd noen bunad, men nå når jeg tenker på det ville jeg likt å bli spurt om å kjøpe den dersom eier hadde ønsket å kvitte seg med den :)

Sikkert godt marked akkurat nå før 17. mai. Kanskje du kan legge ute en "Vurderer å selge bunad, kom med bud"-annonnse på Finn.no, så ser du hva markedet vil gi?

Et lite ps til slutt: Hos meg har interessen/kjærligheten til bunaden blget gjennom livet, o gjeg hadde mange år der den knapt var på. I dag er jeg veldig glad for at jeg ikke har solgt den i de periodene jeg syns jeg så ut som en budeie i den :) 

Det var bare ja eller nei😳

Anonymkode: 29325...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var bare ja eller nei😳

Anonymkode: 29325...660

Les kun første ordet om det ble for mye da vettu :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Det kommer an på.

 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei.

Anonymkode: 54596...95f

Fordi hva da? 

Anonymkode: 29325...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på årsaken til at man selger den, om man evt har pratet med den man har gitt den av hvis man tror de kan bli såret av at man selger den, hvor lenge siden det er man fikk den osv.

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

 

Fordi hva da? 

Anonymkode: 29325...660

Da krevde bare et ja eller nei, ingen forklaring. Og det fikk du.

Anonymkode: 818ee...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Laget av et familiemedlem? Trenger ikke svar fra moralske svar bare ja eller nei. 

Anonymkode: 29325...660

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Laget av et familiemedlem? Trenger ikke svar fra moralske svar bare ja eller nei. 

Anonymkode: 29325...660

Nei,

men må man så må man... 

Anonymkode: 7a564...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var bare ja eller nei😳

Anonymkode: 29325...660

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Fordi hva da? 

Anonymkode: 29325...660

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Laget av et familiemedlem? Trenger ikke svar fra moralske svar bare ja eller nei. 

Anonymkode: 29325...660

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Fordi hva da? 

Anonymkode: 29325...660

Du ba om ja eller nei svar. Skjerpings!

Anonymkode: 54596...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Laget av et familiemedlem? Trenger ikke svar fra moralske svar bare ja eller nei. 

Anonymkode: 29325...660

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du ba om ja eller nei svar. Skjerpings!

Anonymkode: 54596...95f

Jeg kan 

Anonymkode: 29325...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Laget av et familiemedlem? Trenger ikke svar fra moralske svar bare ja eller nei. 

Anonymkode: 29325...660

Holder ikke "lånet" fra "bestemor" til utenlandsturen?

Anonymkode: 54596...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo være et fint pressmiddel overfor foreldre, at enten bidrar de med 20.000 asap eller du må selge bunaden og arvesølvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...