Gå til innhold

Ville dere informert arbeidsgiver om mulig behandling som kanskje gjør at du blir vekke fra jobb over lengre tid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hallo 😊 Jeg har 2 spørsmål/saker jeg gjerne ønsker deres refleksjoner rundt.

Den 1 saken er den at jeg har søkt meg inn til behandling som varer i 2 måneder. Aner foreløpig ikke når det blir eller hvor lang ventelisten er. Men det jeg lurer på er om jeg burde informere arbeidsgiver om det eller ikke? 🙂

Den 2 saken er at jeg har søkt meg inn i gruppeterapi som varer enten i 10 uker eller 1 og 1/2 år med en samling i uka. Jeg vet ikke hvilken dag dette blir. Jeg jobber to dager i uken og om denne gruppa er på samme dagen som jeg jobber må jeg enten bytte dag eller ta meg fri (er det det man kaller det) den dagen. Vet ikke om det vil være mulig å bytte dag.

Ville dere informert arbeidsgiver om disse sakene eller ikke? Og så fall hva er begrunnelsen din for svaret? Det er jo ikke sikkert det blir i det hele tatt også etter som det er mulig at jeg vil få avslag.

 

Anonymkode: b5f73...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det synes jeg.

Jeg var i en lignende situasjon selv i fjor. Jeg skulle til utredning for hjerteoperasjon. Etter utredningen ville det bli tatt en vurdering på om jeg fikk operasjonen eller ikke. Selve utredningen var flere dager på en annen kant av landet, så jeg måtte ha fri fra jobb bare for det.

Jeg spilte med åpne kort til sjefen hele tiden og la frem alt slik det var. Det ble operasjon med tilhørende sykemelding i flere måneder etterpå. Etter jeg var tilbake på jobb var det rehabiliteringstrening to dager i uken (i arbeidstiden) i tilsammen 24 uker. Jeg var også åpen med sjefen om dette og fikk fri i arbeidstiden for å trene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hallo 😊 Jeg har 2 spørsmål/saker jeg gjerne ønsker deres refleksjoner rundt.

Den 1 saken er den at jeg har søkt meg inn til behandling som varer i 2 måneder. Aner foreløpig ikke når det blir eller hvor lang ventelisten er. Men det jeg lurer på er om jeg burde informere arbeidsgiver om det eller ikke? 🙂

Den 2 saken er at jeg har søkt meg inn i gruppeterapi som varer enten i 10 uker eller 1 og 1/2 år med en samling i uka. Jeg vet ikke hvilken dag dette blir. Jeg jobber to dager i uken og om denne gruppa er på samme dagen som jeg jobber må jeg enten bytte dag eller ta meg fri (er det det man kaller det) den dagen. Vet ikke om det vil være mulig å bytte dag.

Ville dere informert arbeidsgiver om disse sakene eller ikke? Og så fall hva er begrunnelsen din for svaret? Det er jo ikke sikkert det blir i det hele tatt også etter som det er mulig at jeg vil få avslag.

 

Anonymkode: b5f73...563

Jeg synes ikke du skal informere på nåværende tidspunkt siden det er mye usikkerhet knyttet til hva som kommer til å skje. Når du etter hvert vet nøyaktig hva du skal være med på, så er tiden inne for å informere dersom behandlingen kolliderer med jobben din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...