Gå til innhold

Kan man spørre hvorfor man ikke fikk jobben?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er for å forsikre meg om at det er eller ikke er det jeg mistenker. Eller virker sånt bare rart?

Anonymkode: f9d93...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, du kan jo bare spørre rett ut så kanskje de er ærlige med deg og sier hvorfor. Men du kan jo forvente å bli litt skuffet eller såret over responsen du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok

Ingen som kan nekte deg. 
Jeg har forøvrig avholdt flere hundre jobbintervjuer og det har aldri skjedd at en søker har tatt kontakt i ettertid og bedt om grunnen til at den ikke fikk jobben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Jeg ringte og etterlyste svar en gang. Han ble sur. Fikk avslagsbrevet ett par uker etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid lov å spørre. Men husk at svaret kan være så enkelt som at en annen var bedre kvalifisert enn deg - uten at det betyr at det er noe galt/noen mangler med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er for å forsikre meg om at det er eller ikke er det jeg mistenker. Eller virker sånt bare rart?

Anonymkode: f9d93...d51

Ja, du kan spørre. Jeg bruker alltid å spørre. Av og til får man et godt svar man kan bruke til noe, men det er gjerne hvis man har vært på intervju. 
Andre ganger husker de ikke søknaden, og da er det gjerne at andre søkere var bedre match/bedre kvalifisert.

Endret av cathlin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...