Gå til innhold

@kupton ang trening for psykisk syke


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Jeg var på treningspoliklinikken i går og fikk sjokk, hun kjørte meg virkelig hardt og sa det skulle være hardt at det var sånn man bygget muskler. Men jeg syns det var hardt sist og, hun presset meg til mitt ytterste og vil si over min grense. Hun sa hun var hardere med oss enn han andre fysioterapeuten men syns han var grei og flink til å motivere oss, og var vi ikke i form eller hadde vondt en plass tok han hensyn til det. Jeg har vondt i kneet og hun tok ikke hensyn til det, dette er en plass for psykisk syke. Det handler også om å være sosial og å komme seg ut av huset, han gamle fysioterapeuten oppmuntret oss til å ta en kaffe og en prat sammen. Og var vi ikke i form fikk vi ta det i vårt eget tempo, kjenner at hun her demotiverer meg og har liten lyst til å møte henne igjen. Å gå fra sofaen til dette var tøft og alt er et tiltak for meg fra før, skal trene i morgen men da er hun ikke der så da tar jeg det i mitt tempo. Han gamle kommer igjen men vet ikke når. @kupton syns du denne nazi stilen er ok for folk som sliter psykisk og har dårlige dager? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Jeg takler det ikke og kommer antageligvis til å slutte. 

Du kan snakke med fysioterapeuten og forklare at det ikke fungerer for deg med såpass mye press. Folk reagerer forskjellig, for noen gir det et kick å trene hardt og bli presset, mens det for andre kun gjør det uoverkommelig å trene. 

Synd om du trekker deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
frosken skrev (2 minutter siden):

Du kan snakke med fysioterapeuten og forklare at det ikke fungerer for deg med såpass mye press. Folk reagerer forskjellig, for noen gir det et kick å trene hardt og bli presset, mens det for andre kun gjør det uoverkommelig å trene. 

Synd om du trekker deg!

Jeg sa det var hardt og da sa hun det var bra, det skulle være hardt å trene. Og sa jeg klarer ikke, da sa hun bare "Jo det gjør du". Ingen forståelse der. 

Klarer bare ikke det der flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Jeg sa det var hardt og da sa hun det var bra, det skulle være hardt å trene. Og sa jeg klarer ikke, da sa hun bare "Jo det gjør du". Ingen forståelse der. 

Klarer bare ikke det der flere ganger. 

Fysioterapeuten trenger å forstå at ikke alle responderer godt på hennes fremgangsmåte. Si det tydelig til henne at du kan ikke ha det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
frosken skrev (1 minutt siden):

Fysioterapeuten trenger å forstå at ikke alle responderer godt på hennes fremgangsmåte. Si det tydelig til henne at du kan ikke ha det sånn. 

Ja jeg kan jo prøve å si det, hun var så autoritær og det skremmer meg. Skal ikke se henne før 24 mai nå, skal prøve å få det frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

No pain no gain. Men ellers høres det ekstremt ut å gå rett fra sofaen til dette. Man må gradvis bygge seg oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Everybody skrev (14 minutter siden):

No pain no gain. Men ellers høres det ekstremt ut å gå rett fra sofaen til dette. Man må gradvis bygge seg oppover.

Ja sønnen min og sa man måtte begynne gradvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde likt det slik. Psykisk syke er også forskjellige. Noen liker også å trene hardt. 

Anonymkode: e16da...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (8 timer siden):

Ja sønnen min og sa man måtte begynne gradvis. 

Det finnes ulike måter å starte å trene på, og det er ikke farlig å trene hardt. Men når opplegget gir deg en opplevelse av at dette verken klarer eller vil du, så må opplegget tilpasses deg, slik at du kommer deg på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alltid på DOL har en den enes vurdering av situasjonen. Men uansett: Treningsintensiteten må tilpasses den enkelte, og den må også motivere til videre trening. Så må en også huske at for å få fremgang, må det gjøre litt vondt, være litt ubehagelig, og en må bli både andpusten og svett. Selv gode samtaler og de beste vafler med nytrukket kaffe gir verken økt styrke eller utholdenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
frosken skrev (3 timer siden):

Det finnes ulike måter å starte å trene på, og det er ikke farlig å trene hardt. Men når opplegget gir deg en opplevelse av at dette verken klarer eller vil du, så må opplegget tilpasses deg, slik at du kommer deg på trening.

Ok, jeg trodde jeg skulle dø etterpå for det var så hardt, ja får ta en prat om det og se hvordan det går i dag når hun ikke er der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
kupton skrev (1 time siden):

Som alltid på DOL har en den enes vurdering av situasjonen. Men uansett: Treningsintensiteten må tilpasses den enkelte, og den må også motivere til videre trening. Så må en også huske at for å få fremgang, må det gjøre litt vondt, være litt ubehagelig, og en må bli både andpusten og svett. Selv gode samtaler og de beste vafler med nytrukket kaffe gir verken økt styrke eller utholdenhet.

Tåler at det gjør vondt men ikke så vondt, skal gjøre mitt beste til hun er der igjen. Og hvis mitt beste ikke der godt nok vil jeg ikke mer, jeg gjorde mitt beste sist gang jeg trente og da var det godt nok. Ble svett ja og det var over min tåle grense, vi hadde ikke vafler til kaffen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Fikk gallasteinsanfall både i går kveld og i dag så avlyste treningen men det er over nå, visste ikke hvor lenge det kom til å vare så avbestilte. Får vel det fordi jeg går ned i vekt nå, må visst bare ta den operasjonen. Uff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (3 timer siden):

Ok, jeg trodde jeg skulle dø etterpå for det var så hardt, ja får ta en prat om det og se hvordan det går i dag når hun ikke er der. 

Det er blitt veldig vanlig å fokusere på høyintensiv trening, fordi det er effektivt. Du kan være trygg på at set ikke er farlig🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
frosken skrev (22 minutter siden):

Det er blitt veldig vanlig å fokusere på høyintensiv trening, fordi det er effektivt. Du kan være trygg på at set ikke er farlig🙂

Ok :) Bare tenkte på denne tunge kroppen her og at jeg kommer rett fra sofaen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...