Gå til innhold

Emosjonelt umoden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva vil det si å være emosjonelt umoden?

Anonymkode: d411a...2b2

At du reagerer på en barnslig måte følelsesmessig. 

Anonymkode: a4b5a...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At du reagerer på en barnslig måte følelsesmessig. 

Anonymkode: a4b5a...1fd

Hjelpes, virkelig? Jeg har lite følelser generelt sett og sa knapt ett ord til hun... Skjønner ikke hva barnslig jeg kunne reagert?

Anonymkode: d411a...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hjelpes, virkelig? Jeg har lite følelser generelt sett og sa knapt ett ord til hun... Skjønner ikke hva barnslig jeg kunne reagert?

Anonymkode: d411a...2b2

Det er det det betyr. Hvem sa det til deg? 

Anonymkode: a4b5a...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er det det betyr. Hvem sa det til deg? 

Anonymkode: a4b5a...1fd

Behandler på DPS døgnpost. Eller, hun sa det ikke til meg direkte men det sto i journalen som jeg leste i ettertid.

Anonymkode: d411a...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Behandler på DPS døgnpost. Eller, hun sa det ikke til meg direkte men det sto i journalen som jeg leste i ettertid.

Anonymkode: d411a...2b2

Det kan du klage på dersom du ikke kjenner deg igjen i det og føler det er rett. 

Anonymkode: a4b5a...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lese sånne ting i journalen er litt stikk i hjertet. Det føles vondt. Anbefaler alle å ikke lese journalene deres. Jeg tror ikke behandlere mener det vondt å skrive sånne ting, de bare må det sånn at behandlingen skal bli riktig tilpasset hvert individ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (5 minutter siden):

Jeg leser aldri i svarteboka og vil i hvert fall ikke lese fra da jeg var veldig syk.

Ok?

Anonymkode: a4b5a...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (6 minutter siden):

Ja det stemmer.

Det passer ikke for alle da. 

Anonymkode: a4b5a...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (24 minutter siden):

Å lese sånne ting i journalen er litt stikk i hjertet. Det føles vondt. Anbefaler alle å ikke lese journalene deres. Jeg tror ikke behandlere mener det vondt å skrive sånne ting, de bare må det sånn at behandlingen skal bli riktig tilpasset hvert individ.

Jeg vil heller anbefale alle å lese journalen sin. La behandler få forklarer hvorfor han mener det han har skrevet.  Klag vis noe er feil. Ikke finn dere i at journalen fylles opp av påstander og synsing som ikke er kan forsvares faglig. 

Bare ved at vi pasienter følger med kan det bli slutt på at det skrives alt mulig rart i våre journaler ,som vi ikke blir informert om og som ikke er begrunnet . 

Mener det ikke vondt? Nei sikkert ikke, men en skal ikke kunne synse å mene ofte alvorlige ting om menneskers psyke og problemer og så notere det i journal, uten å ha en god begrunnelse. 

Anonymkode: f0fc6...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vil heller anbefale alle å lese journalen sin. La behandler få forklarer hvorfor han mener det han har skrevet.  Klag vis noe er feil. Ikke finn dere i at journalen fylles opp av påstander og synsing som ikke er kan forsvares faglig. 

Bare ved at vi pasienter følger med kan det bli slutt på at det skrives alt mulig rart i våre journaler ,som vi ikke blir informert om og som ikke er begrunnet . 

Mener det ikke vondt? Nei sikkert ikke, men en skal ikke kunne synse å mene ofte alvorlige ting om menneskers psyke og problemer og så notere det i journal, uten å ha en god begrunnelse. 

Anonymkode: f0fc6...81d

Støtter dette !! 

Anonymkode: a4b5a...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vil heller anbefale alle å lese journalen sin. La behandler få forklarer hvorfor han mener det han har skrevet.  Klag vis noe er feil. Ikke finn dere i at journalen fylles opp av påstander og synsing som ikke er kan forsvares faglig. 

Bare ved at vi pasienter følger med kan det bli slutt på at det skrives alt mulig rart i våre journaler ,som vi ikke blir informert om og som ikke er begrunnet . 

Mener det ikke vondt? Nei sikkert ikke, men en skal ikke kunne synse å mene ofte alvorlige ting om menneskers psyke og problemer og så notere det i journal, uten å ha en god begrunnelse. 

Anonymkode: f0fc6...81d

Det er sant. Men å følge med på hver eneste journalnotat blir krevende i lengden. Jeg kaller dessverre journalen litt for "svarteboka" fordi det skrives veldig mye dritt der som ikke stemmer overens eller som pasienten er enig i. Noe av det som står i journaler kan være støtende for pasienten når det egentlig ikke er ment til å være støtende. De bruker et faglig språk som er veldig rett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (1 minutt siden):

Det er sant. Men å følge med på hver eneste journalnotat blir krevende i lengden. Jeg kaller dessverre journalen litt for "svarteboka" fordi det skrives veldig mye dritt der som ikke stemmer overens eller som pasienten er enig i. Noe av det som står i journaler kan være støtende for pasienten når det egentlig ikke er ment til å være støtende. De bruker et faglig språk som er veldig rett på.

Som brukeren over skriver skal det begrunnes når det skrives i journal, og det skal være sant derav fordi pasienten skal kunne lese det / og det skal være ril hjelp for pasient og videre behandling. 

Anonymkode: a4b5a...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som brukeren over skriver skal det begrunnes når det skrives i journal, og det skal være sant derav fordi pasienten skal kunne lese det / og det skal være ril hjelp for pasient og videre behandling. 

Anonymkode: a4b5a...1fd

@kupton anbefalte folk her å ikke lese i journalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg vil heller anbefale alle å lese journalen sin. La behandler få forklarer hvorfor han mener det han har skrevet.  Klag vis noe er feil. Ikke finn dere i at journalen fylles opp av påstander og synsing som ikke er kan forsvares faglig. 

Bare ved at vi pasienter følger med kan det bli slutt på at det skrives alt mulig rart i våre journaler ,som vi ikke blir informert om og som ikke er begrunnet . 

Mener det ikke vondt? Nei sikkert ikke, men en skal ikke kunne synse å mene ofte alvorlige ting om menneskers psyke og problemer og så notere det i journal, uten å ha en god begrunnelse. 

Anonymkode: f0fc6...81d

Du, det der kommer nok helt an på personen. De tre årene jeg var deprimert mm, så var jeg både innlagt og gikk i behandling. Jeg hadde jo også samtaler med fastlegen. Jeg har ikke lest ett eneste ord fra noen journal/ epikrise. Ikke engang nå, mange år etter har jeg det minste lyst til det.  Det er jo selvfølgelig fordi jeg er den jeg er, og ikke gidder eller vil forholde meg til hva andre mener. Jeg fikk hjelp og det var poenget. Så å anbefale alle blir feil. Ikke hadde jeg orket å krangle på noe den gangen heller om jeg skulle være uenig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Du, det der kommer nok helt an på personen. De tre årene jeg var deprimert mm, så var jeg både innlagt og gikk i behandling. Jeg hadde jo også samtaler med fastlegen. Jeg har ikke lest ett eneste ord fra noen journal/ epikrise. Ikke engang nå, mange år etter har jeg det minste lyst til det.  Det er jo selvfølgelig fordi jeg er den jeg er, og ikke gidder eller vil forholde meg til hva andre mener. Jeg fikk hjelp og det var poenget. Så å anbefale alle blir feil. Ikke hadde jeg orket å krangle på noe den gangen heller om jeg skulle være uenig. 

Det må være opp til hver og en hva en ønsker men en journal følger deg, alltid. Det som står for mange år tilbake (hvis du ikke klager på det med det samme) er nesten umulig og få fjernet! 

Anonymkode: a4b5a...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det må være opp til hver og en hva en ønsker men en journal følger deg, alltid. Det som står for mange år tilbake (hvis du ikke klager på det med det samme) er nesten umulig og få fjernet! 

Anonymkode: a4b5a...1fd

Følger meg? Jeg var psyk og det får jo bare følge meg det? Som sagt så hadde jeg ikke orket å krangle på noe den gangen uansett om jeg hadde vært uenig. Hvem orker det når man er helt nede for telling? 

Nei, det som står der får stå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...