Gå til innhold

Hvor mye har du igjen hver måned etter regningene er betalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis jeg ikke regner snusregning og sparing. Sitter jeg igjen med 12- 15000 til mat sparing og snus i posten.

Jeg er ung ufør.

Faste regninger er lån, tv og  forsikring internett,mobil og fellesutgifter i brl.

Anonymkode: bc828...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ca 6000 igjen etter boliglån, billån, strøm, felleskostnader, forsikring, drivstoff og mat. Har eget budsjett på drivstoff og mat og klarer å holde meg til det. Er minste ufør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Da bor du billig.

Anonymkode: 43575...a53

Ja det gjør jeg. Det opprinnelige boliglånet er nedbetalt. 420000 kostet leiligheten her i Oslo da jeg kjøpte den på slutten av 90 tallet.

Anonymkode: bc828...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke full oversikt, men etter lån, fellesutgifter, alle regninger og barnebidrag er betalt så tror jeg at jeg har ca 10 000 igjen. Jeg har 29 000 utbetalt også går 5400 i barnebidrag samt fellesutgifter, lån og alt sånt. Betaler 6600 på fellesutgifter og 1300 i renter til banken. Så er det jo forsikriner, strøm, mobil, alle abonnemenenr jeg har. Jeg prøver å spare et par tusen hver måned, men går ofte i minus. Jeg får ikke helt til økonomien. 

Har ung uføretrygd, barnetillegg samt pensjon fra KLP. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

3000 ca.

Anonymkode: b8258...2e6

Det må være tøft. Går det rundt? I så fall er du dyktig.

Anonymkode: bc828...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det må være tøft. Går det rundt? I så fall er du dyktig.

Anonymkode: bc828...6c3

Det går rundt ja, men det er klart det er tøft. Er ufør og født syk så fikk aldri sjansen til å få forsikring eller noe som kunne gitt mer utbetalt.

Anonymkode: b8258...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det går rundt ja, men det er klart det er tøft. Er ufør og født syk så fikk aldri sjansen til å få forsikring eller noe som kunne gitt mer utbetalt.

Anonymkode: b8258...2e6

Jeg vet ikke hva du regner som regninger, men dersom du må klare deg med 3000 i måneden til mat, klær lege apotek og tannlege er det sjokkerende at du få det til.

Anonymkode: bc828...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (På 14.5.2023 den 20.46):

Jeg har 29 000 utbetalt

Interessant. Jeg har jobbet fulltid i 40 år, er snart pensjonist og har 6000 mer. 

Anonymkode: 976f6...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Interessant. Jeg har jobbet fulltid i 40 år, er snart pensjonist og har 6000 mer. 

Anonymkode: 976f6...345

Okei. Men hva er poenget ditt? Uansett så går 5400 av de bort i barnebidrag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Men hva er poenget ditt?

Ikke noe spesielt, bare at det er interessant å sammenligne

Anonymkode: 976f6...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ikke noe spesielt, bare at det er interessant å sammenligne

Anonymkode: 976f6...345

Okel. Jo det er vel det. Når ungene er 18 vil jeg ha 23 000 utbetalt ca. Men husk at 3500 av de er pensjon fra KLP og ikke fra Nav. 

Ung uføretillegget gir ca 20 000 utbetalt. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg vet ikke hva du regner som regninger, men dersom du må klare deg med 3000 i måneden til mat, klær lege apotek og tannlege er det sjokkerende at du få det til.

Anonymkode: bc828...6c3

Stemmer.

Jeg trenger heldigvis bare tannlege annen hvert år og går ikke så mye til lege. Har endel legemidler på resept men det går rundt. Er årevis siden jeg kjøpte nye klær. Jeg spiser ikke så mye mat og er liten og slank. 

bruker vel ca 1500-2000 kr på mat i måneden.

Anonymkode: b8258...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Stemmer.

Jeg trenger heldigvis bare tannlege annen hvert år og går ikke så mye til lege. Har endel legemidler på resept men det går rundt. Er årevis siden jeg kjøpte nye klær. Jeg spiser ikke så mye mat og er liten og slank. 

bruker vel ca 1500-2000 kr på mat i måneden.

Anonymkode: b8258...2e6

Jeg håper du får alle stønader du kan. Hvis du har minstesats og ikke ung ufør, får du bostøtte?

Anonymkode: bc828...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.5.2023 den 8.27):

Jeg vet ikke hva du regner som regninger, men dersom du må klare deg med 3000 i måneden til mat, klær lege apotek og tannlege er det sjokkerende at du få det til.

Anonymkode: bc828...6c3

Man går ikke til tannlege eller lege en gang i måneden da. Ikke er det nødvendig å kjøpe klær en gang i måneden heller. Ikke kjøpe varer på apoteket heller. 

Anonymkode: 5da10...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har igjen 25k etter at det er trukket for boliglån, strøm, internett, aviser, magasin, forsikring, kommunale avgifter, felleskostnader til sameiet, egen sparing og sparing til barn. 

Anonymkode: 6e653...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...