Gå til innhold

Varseltegn bipolar 2

Anbefalte innlegg

Jeg kan jo svare på spørsmålet du stilte du også @aa-k-j. Det begynner med at alle sanseinntrykk øker i intensitet, og at jeg får mer tankekjør. Følelsene blir også mer intense, både positive og negative. Jeg føler en større kjærlighet og medfølelse for både kjente og ukjente. Blir lettere rørt. Matlysten blir dårligere, selv om maten ironisk nok smaker mer/bedre. Jeg blir mer urolig og rastløs og får mer angst. Sover mindre. Jeg får deretter høyere selvfølelse, jeg føler meg bedre, smartere, penere osv. Her kommer ofte oppstemtheten og energien. Jeg får økt energi tidligere i form av rastløshet og uro, men her blir økningen mer uttalt. Et annet tegn for meg er også at jeg blunker mindre og øynene mine er åpnere. Etter hvert kan jeg få dilaterte pupiller som ikke reagerer på lys. For meg er ikke eufori og høyt energinivå de symptomene som kommer tidligst i forløpet. Jeg blir mer sosial, ringer folk eller avtaler og møte folk og prater masse, og hurtig. Virker og er ofte veldig engasjert. Blir kreativ og skal skrive bøker, skal lage filmer, og vil starte et nytt politisk parti og skrive politiske manifest som jeg tenker at skal revolusjonere den politiske sfære internasjonalt. Her går den økte selvfølelsen over i grandiositet, min såkalte geniale ideologi skal revolusjonere og redde verden.  Eller jeg kommer til å bli verdenskjent og høyt anerkjent forfatter. Verden ligger for mine føtter. Videre øker alle andre symptomer også i intensitet. Jeg slutter å sove, slutter å spise og får grandiose og paranoide vrangforestillinger som har religiøst eller spirituelt innhold. Her blir tankekjøret så intenst at å konversere med andre blir vanskelig eller tilnærmet umulig. På det punktet blir de positive aspektene eller opplevelsene negative og preget av en massiv angst og frykt. 

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...