Gå til innhold

16 mai = festdag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg festet som tenåring. Nå gjør jeg ingenting spesielt. Jeg skal gå i folketoget på 17.mai og vil være i form til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Jeg festet som tenåring. Nå gjør jeg ingenting spesielt. Jeg skal gå i folketoget på 17.mai og vil være i form til det.

Skal du gå i tog? Du kan være i form for det. 

Anonymkode: 1396b...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skal du gå i tog? Du kan være i form for det. 

Ja, jeg skal gå i tog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg skal gå i tog.

Ja vel ja hipp hurra 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva gjør dere på 16 mai?

Det vanlige.

Anonymkode: c3c3a...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I ungdom og som ung voksen var 16 mai en typisk fest/-utedag. Passet bedre enn kvelden 17., som jo hadde skole/studier/jobb tidlig dagen etter

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (8 timer siden):

I ungdom og som ung voksen var 16 mai en typisk fest/-utedag. Passet bedre enn kvelden 17., som jo hadde skole/studier/jobb tidlig dagen etter

Fantes farge tv i ungdommen din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Gjeeesp, nå gjentar du deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus

Gjør som regel ingenting. I år har jeg besøkt familie i Nord Norge så dagen går med på flyreise og hvile når jeg kommer frem. Kanskje jeg tar meg et par øl i kveld etter samboer er reist på nattevakt om jeg er i form til det. Ellers er 16 og 17 mai stille og rolige dager for oss :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (8 minutter siden):

Gjeeesp, nå gjentar du deg selv. 

Gjesp i vei du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hattifnattus skrev (7 minutter siden):

Gjør som regel ingenting. I år har jeg besøkt familie i Nord Norge så dagen går med på flyreise og hvile når jeg kommer frem. Kanskje jeg tar meg et par øl i kveld etter samboer er reist på nattevakt om jeg er i form til det. Ellers er 16 og 17 mai stille og rolige dager for oss :) 

Koselig å høre fra deg Haffibanattus :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker ikke helt hva jeg gjorde 16. mai som ungdom/ung voksen, men neppe de store festene ettersom jeg alltid var tidlig oppe 17/5 og deltok på studentfrokost, og før studietiden var jeg som speider alltid med på flaggheising og kransenedleggelse. Det året jeg var russ, var jeg selvsagt våken hele natta. (Det var forresten kuldegrader den natta, men det er en annen sak)

Også etter at jeg ble etablert med hus & barn var det tidlig opp på 17. mai, og dagen har typisk vært begivenhetsrik i mange timer, og festing 16/5 har vært utelukket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært noen fester så nei. :) I ungdommen var vi gjerne på Lerkendal og så Rosenborg spille, de hadde i alle fall på den tiden alltid hjemmekamp 16. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (42 minutter siden):

Jeg husker ikke helt hva jeg gjorde 16. mai som ungdom/ung voksen, men neppe de store festene ettersom jeg alltid var tidlig oppe 17/5 og deltok på studentfrokost, og før studietiden var jeg som speider alltid med på flaggheising og kransenedleggelse. Det året jeg var russ, var jeg selvsagt våken hele natta. (Det var forresten kuldegrader den natta, men det er en annen sak)

Også etter at jeg ble etablert med hus & barn var det tidlig opp på 17. mai, og dagen har typisk vært begivenhetsrik i mange timer, og festing 16/5 har vært utelukket. 

Hva gjorde du i russetiden? Fant du på sprell? :) Forstår så godt at 16/5 har vært utelukket etter det. Selv skal jeg selvfølgelig bare være hjemme og ta det med ro med mine 12 barn og ektemann :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det fantes ikke farge tv i min ungdom.  Det var ikke før jeg var i tyveårene som de begynte å bli vanlige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg markerte alltid 16.mai som ungdom. Slik som 17.mai var barnas dag, så var 16. ungdommenes dag her. Vi pleide å brenne bål i svabergene. Det var ikke så veldig mye alkohol, men mye latter og glede. Vi var alltid klar til barnetoget dagen etter.

Som voksen har dagen vært mer preget av stryking av flagg og skjorter. 

I år ble det planting i krukkene også siden jeg ikke har fått gjort det tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ut å spise middag sammen med ene søsteren min og nieser og nevøer i kveld. Da vi var yngre så dro vi ut med båter og la til ved ei øy hvor det var en kjendis som arrangerte fest hver 16 mai noen år på rad. Siste gangen jeg ble med så var kjæresten min utro rett foran ansiktet mitt, så alle eventuelle gode minner er blitt overskygget av den jævla angstanfallet jeg fikk, og så kom jeg meg ikke bort fra øya heller siden ingen gadd eller kunne føre en båt pga alkoinntaket. Kjempemorsomt. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...