Gå til innhold

Er vekta mi ødelagt eller dårlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en vekt jeg kjøpte fra clas olsson, det var den billigste jeg fant og jeg tror den kostet 200 kr eller noe sånt. Den er sånn at noen ganger når jeg går på den flere ganger etterhverandre så kan jeg forskjellige resultater. Den kan også variere med 1-2 kg fra en dag til en annen. 

Er den ødelagt eller rett og slett bare dårlig? Og er det noe å gjøre med, eller må jeg rett og slett bare kjøpe en ny?

Anonymkode: 9d14d...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har en vekt jeg kjøpte fra clas olsson, det var den billigste jeg fant og jeg tror den kostet 200 kr eller noe sånt. Den er sånn at noen ganger når jeg går på den flere ganger etterhverandre så kan jeg forskjellige resultater. Den kan også variere med 1-2 kg fra en dag til en annen. 

Er den ødelagt eller rett og slett bare dårlig? Og er det noe å gjøre med, eller må jeg rett og slett bare kjøpe en ny?

Anonymkode: 9d14d...eac

Lever den inn igjen. Har fu kvitteringen vil du få ny. Vekten er feil. 

Anonymkode: da35c...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd at vekten variere hvis jeg veier meg flere ganger etter hverandre.

Det er helt normalt at du kan variere med 1-2 kg fra en dag til en annen så det trenger ikke bety at vekta er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Jeg har også opplevd at vekten variere hvis jeg veier meg flere ganger etter hverandre.

Det er helt normalt at du kan variere med 1-2 kg fra en dag til en annen så det trenger ikke bety at vekta er dårlig.

Man går ikke opp 1-2 kilo fra en dag til en annen…. Det er ikke anatomisk mulig …

Anonymkode: da35c...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man går ikke opp 1-2 kilo fra en dag til en annen…. Det er ikke anatomisk mulig …

Anonymkode: da35c...3d4

Joda. Vannvekt, hormonbalanse, innhold i magesekken, innhold i blæren osv.

Det er ikke uvanlig at jeg går ned 1 kg i løpet av et par timer etter jeg har tatt en vanndrivende tablett. Noen ganger mer enn det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Joda. Vannvekt, hormonbalanse, innhold i magesekken, innhold i blæren osv.

Det er ikke uvanlig at jeg går ned 1 kg i løpet av et par timer etter jeg har tatt en vanndrivende tablett. Noen ganger mer enn det også.

Hvordan hjelper en vanndrivende tablett? Fikk avslag selv. 

Anonymkode: da35c...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan hjelper en vanndrivende tablett? Fikk avslag selv. 

Anonymkode: da35c...3d4

Vanndrivende er ikke noe man tar for å regulere vekten slik du ser ut til å tro. Det er noe man tar hvis man feks har problemer med hjertet slik at det hoper seg vann opp i kroppen. Eller går på medisiner som gjør at man holder på veldig mye vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan hjelper en vanndrivende tablett? Fikk avslag selv. 

Anonymkode: da35c...3d4

Den gjør at kroppen kvitter seg med unødig vannoppsamling. Så man tisser en hel masse de neste timene. 

Så man mister jo ikke fett, det er ikke en måte å gå ned i vekt på. Men det er fysisk ubehagelig å gå med for mye vannannsamling i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Vanndrivende er ikke noe man tar for å regulere vekten slik du ser ut til å tro. Det er noe man tar hvis man feks har problemer med hjertet slik at det hoper seg vann opp i kroppen. Eller går på medisiner som gjør at man holder på veldig mye vann. 

Men det hadde vært enklere og ta en sånn tablett enn andre tiltak. Spurt fire ganger og fått avslag uten grunnlag. 

Anonymkode: da35c...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Den gjør at kroppen kvitter seg med unødig vannoppsamling. Så man tisser en hel masse de neste timene. 

Så man mister jo ikke fett, det er ikke en måte å gå ned i vekt på. Men det er fysisk ubehagelig å gå med for mye vannannsamling i kroppen.

Må du være hjemme når fu har tatt en sånn? Smaker de noe? Er de store å svelge? 

Anonymkode: da35c...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det hadde vært enklere og ta en sånn tablett enn andre tiltak. Spurt fire ganger og fått avslag uten grunnlag. 

Anonymkode: da35c...3d4

Grunnlaget er at det ikke er slankemedisin. Eneste som skjer er at du tisser ut overflødig væske fra kroppen din. Du mister null fett. 

Selvsagt har du fått avslag på det. Dette er jo spiseforstyrret og overhodet ikke indikasjon for å ta vanndrivende. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Grunnlaget er at det ikke er slankemedisin. Eneste som skjer er at du tisser ut overflødig væske fra kroppen din. Du mister null fett. 

Men når du mister veske så mister du kilo. Vann kan øke vekten (i verste fall). Jeg har gode argumenter for å få en sånn og fikk det ikke. 

Anonymkode: da35c...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det hadde vært enklere og ta en sånn tablett enn andre tiltak. Spurt fire ganger og fått avslag uten grunnlag. 

Anonymkode: da35c...3d4

Vennligst ikke avspor tråden min, takk. Det må jo uansett bare være tull.

Anonymkode: 9d14d...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men når du mister veske så mister du kilo. Vann kan øke vekten (i verste fall). Jeg har gode argumenter for å få en sånn og fikk det ikke. 

Anonymkode: da35c...3d4

Det kommer tilbake igjen omtrent like fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Må du være hjemme når fu har tatt en sånn? Smaker de noe? Er de store å svelge? 

Anonymkode: da35c...3d4

Ja, må helst være hjemme siden du løper på do hele tiden de neste timene.

Vet ikke om de smaker noe, de er så små at de er raske å svelge.

Helt forståelig at  du fikk avslag, man skal ha medisinsk grunnlag for å ta dem. Det kan også være farlig om man tar dem uten at man har behov for det, fordi da kan nyrene bli overarbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en vekt til 250 fra Chlas Olson og den varierer ikke hvis jeg veier meg flere ganger på rad. Eneste er at jeg må på en måte nullstille den ved å trykke på den først før jeg veier meg. Hvis ikke oppdager den ikke 100 g forskjell fra gangen før jeg veide meg. Altså jeg trykker på vekten slik et det kommer et resultat på feks 4 kg. Så går jeg på vekten igjen. 

Virker som at din vekt er ødelagt. 

 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (6 minutter siden):

Jeg har en vekt til 250 fra Chlas Olson og den varierer ikke hvis jeg veier meg flere ganger på rad. Eneste er at jeg må på en måte nullstille den ved å trykke på den først før jeg veier meg. Hvis ikke oppdager den ikke 100 g forskjell fra gangen før jeg veide meg. Altså jeg trykker på vekten slik et det kommer et resultat på feks 4 kg. Så går jeg på vekten igjen. 

Virker som at din vekt er ødelagt. 

 

Ja, det var det jeg tenkte. Kjipt at jeg ikke tok vare på kvitteringen da... Er nok bedre å satse på å kjøpe en litt dyrere vekt... 

Anonymkode: 9d14d...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja, det var det jeg tenkte. Kjipt at jeg ikke tok vare på kvitteringen da... Er nok bedre å satse på å kjøpe en litt dyrere vekt... 

Anonymkode: 9d14d...eac

Jeg sa jo du måtte FINNE KVITERIBGEN 

Anonymkode: da35c...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...