Gå til innhold

"Vanskelig" for meg å drikke vann fordi jeg bekymrer meg for vekta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er i en prosess der jeg forsøker gå ned i vekt nå. Og jeg har plutselig blitt bekymret for å drikke vann fordi da vil jeg ikke se det "rette" tallet på vekta. Er det forståelig hva jeg forsøker forklare? (Er ikke så god på å forklare så bare si fra om dere ikke skjønner). Det jeg mener er at om jeg feks drikker 1l eller andre varierende mengder så vil jeg ikke vite om jeg har gått ned fett eller bare vann. Er vanskelig for meg å ikke ha den kontrollen. 

Vet dette sikkert høres spiseforstyrret ut (uten at jeg faktisk har noen spiseforstyrrelse), men jeg skjønner jo godt at ett slikt tankesett verken er normalt eller bra for meg. Så jeg vil jo slutte tenke sånn... Hvordan?

Anonymkode: 06047...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er i en prosess der jeg forsøker gå ned i vekt nå. Og jeg har plutselig blitt bekymret for å drikke vann fordi da vil jeg ikke se det "rette" tallet på vekta. Er det forståelig hva jeg forsøker forklare? (Er ikke så god på å forklare så bare si fra om dere ikke skjønner). Det jeg mener er at om jeg feks drikker 1l eller andre varierende mengder så vil jeg ikke vite om jeg har gått ned fett eller bare vann. Er vanskelig for meg å ikke ha den kontrollen. 

Vet dette sikkert høres spiseforstyrret ut (uten at jeg faktisk har noen spiseforstyrrelse), men jeg skjønner jo godt at ett slikt tankesett verken er normalt eller bra for meg. Så jeg vil jo slutte tenke sånn... Hvordan?

Anonymkode: 06047...196

Vann vil påvirke vekten men det er ikke noe å være redd for. Kroppen trenger vann for og ikke bli dehydrert. 

Anonymkode: 4c5d3...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er i en prosess der jeg forsøker gå ned i vekt nå. Og jeg har plutselig blitt bekymret for å drikke vann fordi da vil jeg ikke se det "rette" tallet på vekta. Er det forståelig hva jeg forsøker forklare? (Er ikke så god på å forklare så bare si fra om dere ikke skjønner). Det jeg mener er at om jeg feks drikker 1l eller andre varierende mengder så vil jeg ikke vite om jeg har gått ned fett eller bare vann. Er vanskelig for meg å ikke ha den kontrollen. 

Vet dette sikkert høres spiseforstyrret ut (uten at jeg faktisk har noen spiseforstyrrelse), men jeg skjønner jo godt at ett slikt tankesett verken er normalt eller bra for meg. Så jeg vil jo slutte tenke sånn... Hvordan?

Anonymkode: 06047...196

Man skal veie seg om morgenen før man kler seg og spiser frokost, men etter at man har vært på toalettet. Det vannet du drikker i løpet av dagen vil ikke gi noe utslag på vekten om morgenen. :) Så den tanken må du legge fra deg så fort som mulig, kroppen din trenger definitivt vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (3 minutter siden):

Man skal veie seg om morgenen før man kler seg og spiser frokost, men etter at man har vært på toalettet. Det vannet du drikker i løpet av dagen vil ikke gi noe utslag på vekten om morgenen. :) Så den tanken må du legge fra deg så fort som mulig, kroppen din trenger definitivt vann!

Så man tisser ut alt vannet man har drukket dagen før om morgenen? Eller, regner med man og tisser en del av vannet dagen man drikker det også? Er du sikker på at det ikke gir utslag på vekten om morgenen?

Anonymkode: 06047...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så man tisser ut alt vannet man har drukket dagen før om morgenen? Eller, regner med man og tisser en del av vannet dagen man drikker det også? Er du sikker på at det ikke gir utslag på vekten om morgenen?

Anonymkode: 06047...196

Om natten produserer nyrene veske , det urinerer du ut om morgen. Alle må på toalettet om morgen hvis de er normalt friske. Du skal veie deg før du spiser frokost og har vært på toalettet/ 

Anonymkode: 4c5d3...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så man tisser ut alt vannet man har drukket dagen før om morgenen? Eller, regner med man og tisser en del av vannet dagen man drikker det også? Er du sikker på at det ikke gir utslag på vekten om morgenen?

Anonymkode: 06047...196

Helt sikker. :) Disse tankene er ganske så spiseforstyrrede forøvrig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Helt sikker. :) Disse tankene er ganske så spiseforstyrrede forøvrig...

Enig og triggende. 

Anonymkode: 4c5d3...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøv heller å tenke at tallet uten vann er feil. Da får du en lavere vekt enn det egentlig er, fordi du er dehydrert.

Anonymkode: e320a...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Om natten produserer nyrene veske , det urinerer du ut om morgen. Alle må på toalettet om morgen hvis de er normalt friske. Du skal veie deg før du spiser frokost og har vært på toalettet/ 

Anonymkode: 4c5d3...2a2

Ok, det er jo greit å vite. 

Lillemus skrev (43 minutter siden):

Helt sikker. :) Disse tankene er ganske så spiseforstyrrede forøvrig...

Ja, du har sikkert rett... men jeg har ikke hatt disse tankene så veldig lenge så tenker vel det ikke blir noe problem å slutte å tenke sånn. 

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Enig og triggende. 

Anonymkode: 4c5d3...2a2

Beklager så mye, var ikke mening å trigge noen. Ville bare ha hjelp... 

Anonymkode: 06047...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...