Gå til innhold

Spørsmål om dissosiasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg har ett spørsmål om disossiasjon og jeg håper noen her inne kan svare. Jeg holder på å lese journalen min og de mistenkte først psykose, men så står det etter hvert: "Ved utskrivelse hovedmistanke om dissosiasjon og ikke psykose".  Nå er dette journalnotatet noen år gammelt da og jeg har senere fått annen diagnose (BP II). Men det fikk meg til å lure veldig likevel. 

Men så til spørsmålet mitt: Er det slik at man må ha opplevd et traume for å få denne diagnosen? 

Anonymkode: fdf3e...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken diagnose tenker du på? Livet består jo av en del "traumatiske" hendelser for de fleste av oss, men så klart noen mer inngripende enn andre. Det de har skrevet i journalen er ganske normalt, for de må vurdere om du har en alvorlig psykisk lidelse og dissosiasjon er klassifisert som mindre alvorlig enn psykose. (Dissosiasjon er vel her beskrevet som et symptom og ikke en egen diagnose).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cathlin skrev (6 timer siden):

Hvilken diagnose tenker du på? Livet består jo av en del "traumatiske" hendelser for de fleste av oss, men så klart noen mer inngripende enn andre. Det de har skrevet i journalen er ganske normalt, for de må vurdere om du har en alvorlig psykisk lidelse og dissosiasjon er klassifisert som mindre alvorlig enn psykose. (Dissosiasjon er vel her beskrevet som et symptom og ikke en egen diagnose).

 

 

Åja, jeg visste ikke at dissosiasjon var bare et symptom og ikke diagnose. Jeg vet ikke hvilken diagnose det er snakk om da det ikke sto noe om dette, det sto bare så vidt nevnt i journalen. 

Anonymkode: fdf3e...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...