Gå til innhold

Mistenkelig diagnose


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ok, jeg skal forsøke være kortfattet. Jeg sitter å leser igjennom journalen min fra ett annet sykehus enn det jeg hører til. Grunnen til det var at jeg ble innlagt ved dette andre sykehuset når jeg studerte. Så i journalen er det en lege som har skrevet ned en gjennomgang av sykehistorien min og medikamentene jeg har brukt fra mitt hovedsykehus. Så har hun skrevet opp at det var mistanke om psykose da jeg først kom i kontakt med psykiatrien, men ved utskrivelse var hovedmistanken en annen diagnose (en sjelden type diagnose jeg ikke har hørt om før). 

Jeg kan ikke huske å ha lest om mistanken om denne diagnosen i journalen fra sykehuset jeg hører til før, så hvor har legen denne informasjonen fra? 

Anonymkode: 80e2f...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ut fra det di skriver: Enten fra epikrisen etter innleggelse i "ditt" sykehus. Eller som følge av observasjon i den innleggelsen du hadde på studiestedet.

Det er litt uklart i det du skriver om det er det ene eller det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (Akkurat nå):

Ut fra det di skriver: Enten fra epikrisen etter innleggelse i "ditt" sykehus. Eller som følge av observasjon i den innleggelsen du hadde på studiestedet.

Det er litt uklart i det du skriver om det er det ene eller det andre.

Ja, beklager, det ble litt rotete. Legen på studiestedet skrev sammendrag av sykehistorie og medisiner fra "mitt" sykehus (håper det ble forståelig?). Så da må hun jo ha fått det fra epikrisen fra sykehuset mitt? Men jeg kan ikke huske å ha lest om diagnosen i journalen? Er ikke det veldig rart? Såfall er det jo slik at de skriver mistenkte diagnoser bare i epikrisen og ikke i journal?

Anonymkode: 80e2f...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Såfall er det jo slik at de skriver mistenkte diagnoser bare i epikrisen og ikke i journal?

Det er sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle dokumenter som er tilgjengelig i den «vanlige» journalen. Feks kommer ikke behandlingsplan min opp i journalen min på Helse-Norge. Så det kan ha stått noe i noen dokumenter du ikke har hatt tilgang til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (2 timer siden):

Det er sannsynlig.

Så merkelig. Hvorfor skrives det ikke i journal?

Cesium skrev (1 time siden):

Det er ikke alle dokumenter som er tilgjengelig i den «vanlige» journalen. Feks kommer ikke behandlingsplan min opp i journalen min på Helse-Norge. Så det kan ha stått noe i noen dokumenter du ikke har hatt tilgang til. 

Åja. Jeg skjønner. Jeg har ikke tilgang til digital journal, men mener du at de gjør enkelte dokumenter utilgjengelig for pasienter? Har jeg forstått deg riktig da?

Anonymkode: 80e2f...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De gjør ikke dokumenter utilgjengelig for pasienter med vilje. Men all dokumentasjon er tidkrevende. og det ville også bli svære datamengder på nett om hver eneste detalj skulle legges ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...