Gå til innhold

Grassklipping..


Gjest Vendi

Anbefalte innlegg

Gjest Vendi

Grasset i hagen har vært klart for klipping en stund nå, men det var først i dag jeg fikk gjort det. Er det noe jeg misliker sterkt ved ivaretakelsen av hus og hjem er det denne grassklippinga..

Hvis værmeldingen framover er til å stole på, håper jeg sola svir røttene noe så heftig at de ikke vokser mer.. Lite sannsynlig da, men er jo lov å håpe 😆

Ikke det at jeg ikke liker årstida eller at det er grønt og flott rundt meg, men det er alt vedlikeholdet i hagen som følger med..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vendi skrev (Akkurat nå):

Grasset i hagen har vært klart for klipping en stund nå, men det var først i dag jeg fikk gjort det. Er det noe jeg misliker sterkt ved ivaretakelsen av hus og hjem er det denne grassklippinga..

Hvis værmeldingen framover er til å stole på, håper jeg sola svir røttene noe så heftig at de ikke vokser mer.. Lite sannsynlig da, men er jo lov å håpe 😆

Ikke det at jeg ikke liker årstida eller at det er grønt og flott rundt meg, men det er alt vedlikeholdet i hagen som følger med..  

Robotklipper. Gull verdt. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Robotklipper. Gull verdt. 😊

Ja, men plenen vi har er så humpete og ujevn sånn at det ikke går.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (1 time siden):

Ja, men plenen vi har er så humpete og ujevn sånn at det ikke går.  

Helt sikker på det? Dagens robotklippere tar seg frem i ganske så bratte skråninger, men det er klart de kan kjøre seg fast om det er hullete og mye tuer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde synes det var risky å la en dyr gressklipper gå alene ute uten tilsyn. Kan de ikke bli stjålet lett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody skrev (13 minutter siden):

Jeg hadde synes det var risky å la en dyr gressklipper gå alene ute uten tilsyn. Kan de ikke bli stjålet lett?

Vet ikke, vi har ikke vært ute for det i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (4 minutter siden):

Vet ikke, vi har ikke vært ute for det i alle fall.

Latskap med robotstøvsuger 

Anonymkode: 59e93...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Latskap med robotstøvsuger 

Anonymkode: 59e93...f9c

Du vet, vi er så gamle at vi ikke orker klippe selv. ;)  Vi er jo over 50 år så livet er jo snart over og skrottene skranter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Du vet, vi er så gamle at vi ikke orker klippe selv. ;)  Vi er jo over 50 år så livet er jo snart over og skrottene skranter.

Hvordan går det med osteoporosen? 

Anonymkode: 59e93...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan går det med osteoporosen? 

Anonymkode: 59e93...f9c

? Jeg har da ikke benskjørhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (2 minutter siden):

? Jeg har da ikke benskjørhet.

Var du som sa du var gammel 😛 

Anonymkode: 59e93...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke klipp gresset, la det gro med ugress, løvetann og strå! Til glede for insekter og fugler. WWF råder folk til å la gresset gro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Osten skrev (7 minutter siden):

Ikke klipp gresset, la det gro med ugress, løvetann og strå! Til glede for insekter og fugler. WWF råder folk til å la gresset gro.

Både og, tenker jeg. :) Vi har store deler hvor det som vil vokse får vokse og en plen som roboten klipper. Der roboten klipper holdes plena ganske kort og det er til stoooor glede for flere sorter trost, linerle og andre fugler som tasser rundt og spiser mark og andre småkryp de lett får tilgang til i plena, rådyrene liker å hoppe rundt der og elgen finner seg gjerne til rette for en lur i hjørnet av plena. Bier, humler og andre av den sorten har masse blomster og saker de kan kose seg med ellers på tomta. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 minutter siden):

Både og, tenker jeg. :) Vi har store deler hvor det som vil vokse får vokse og en plen som roboten klipper. Der roboten klipper holdes plena ganske kort og det er til stoooor glede for flere sorter trost, linerle og andre fugler som tasser rundt og spiser mark og andre småkryp de lett får tilgang til i plena, rådyrene liker å hoppe rundt der og elgen finner seg gjerne til rette for en lur i hjørnet av plena. Bier, humler og andre av den sorten har masse blomster og saker de kan kose seg med ellers på tomta. :) 

Ja, når du har sånn tomt så blir det litt annerledes. Men stort sett er robotgressklippere djevelens verk, spør du meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
Lillemus skrev (1 time siden):

Helt sikker på det? Dagens robotklippere tar seg frem i ganske så bratte skråninger, men det er klart de kan kjøre seg fast om det er hullete og mye tuer.

Ja, tror det hadde blitt like mye arbeid (om ikke mer) å løfte den opp fra hvert hull bortover ;)

Lillemus skrev (6 minutter siden):

Både og, tenker jeg. :) Vi har store deler hvor det som vil vokse får vokse og en plen som roboten klipper. Der roboten klipper holdes plena ganske kort og det er til stoooor glede for flere sorter trost, linerle og andre fugler som tasser rundt og spiser mark og andre småkryp de lett får tilgang til i plena, rådyrene liker å hoppe rundt der og elgen finner seg gjerne til rette for en lur i hjørnet av plena. Bier, humler og andre av den sorten har masse blomster og saker de kan kose seg med ellers på tomta. :) 

Det høres veldig idyllisk ut der dere bor 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (Akkurat nå):

Ja, tror det hadde blitt like mye arbeid (om ikke mer) å løfte den opp fra hvert hull bortover ;)

Det høres veldig idyllisk ut der dere bor 🥰

Det er litt pussig for vi bor rett ved en høyt trafikkert europavei, men hagen er såpass skjermet at det er fint for fugler og dyr der. På gårdsplassen har vi besøk av rev nesten hver natt, en revetispe med 3 eller 4 unger holder til i nærheten tydeligvis! Like spennende å sjekke overvåkningskameraet via mobilen hver morgen! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
Lillemus skrev (1 minutt siden):

På gårdsplassen har vi besøk av rev nesten hver natt, en revetispe med 3 eller 4 unger holder til i nærheten tydeligvis! Like spennende å sjekke overvåkningskameraet via mobilen hver morgen! :D 

😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
Osten skrev (23 minutter siden):

Ikke klipp gresset, la det gro med ugress, løvetann og strå! Til glede for insekter og fugler. WWF råder folk til å la gresset gro.

Ja, har hørt at det er bra for dyrelivet. Men dessverre passer det seg ikke å bare la det gro og se sjuskete ut i det nabolaget jeg bor i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (4 timer siden):

Ja, har hørt at det er bra for dyrelivet. Men dessverre passer det seg ikke å bare la det gro og se sjuskete ut i det nabolaget jeg bor i. 

Jeg skjønner at det er sånn noen steder. Da kan du plante f.eks Lavendel, Fløyelsblomst eller blåklokke, det er bra for insektlivet. 
Enkelte urteplanter også, som timian, salvie eller rosmarin. 
Her jeg bor er det ofte små måkeunger som stavrer seg rundt i gresset fra de er veldig små. Jeg er glad for at borettslaget her har bestemt at det ikke skal brukes robotgressklipper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...