Gå til innhold

Hvordan var det for deg å lese journalen din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan var det for deg å lese journalen din?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har nettopp bedt om å få innsyn i journalen min og er veldig spent på hvordan det blir å lese den. I store deler av journalen var jeg skikkelig skikkelig dårlig, ble utsatt for mye tvang, selvskadet, hadde flere selvmordsforsøk... Ja, listen er lang. 

Jeg er litt redd for at å lese om dette vil trigge meg. Hvilken erfaring har dere? Hvor trolig er det?

Anonymkode: c99f8...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er årsaken til at du vil lese den nå i ettertid? 

Jeg har pleid å lese den fortløpende, men har etter hvert sluttet nesten helt med det. Grunnen til det er at jeg mange ganger har blitt trigget av å lese den. Eller henger meg opp i misforståelser som egentlig ikke er av betydning uansett. Masse tankekjør og grubling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest noe fra de årene jeg både var innlagt og fikk behandling ( omsider ) Jeg ser ikke hvilken nytte det skal gjøre for meg. Jeg så det ikke den gangen heller. Hva de tenkte og observerte bryr jeg meg ingenting om, for det jeg erfarte var det viktige. Jeg ble jo frisk også, så jeg har aldri skjønt hvorfor jeg skal lese noe jeg er lykkelig uvitende om. 

Men jeg vet jo ikke hvorfor du vil lese og hvilken nytte du tenker at det har for deg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (8 minutter siden):

Hva er årsaken til at du vil lese den nå i ettertid? 

Jeg har pleid å lese den fortløpende, men har etter hvert sluttet nesten helt med det. Grunnen til det er at jeg mange ganger har blitt trigget av å lese den. Eller henger meg opp i misforståelser som egentlig ikke er av betydning uansett. Masse tankekjør og grubling. 

Hovedsakelig ønsker jeg å lese den fordi jeg husker enten lite eller ingenting av enkelte av innleggelsene. Jeg har visstnok en tendens til å få hukommelsestap når jeg er alvorlig deprimert. Det er vel fullt mulig det, å få hukommelsestap når man er deprimert altså? 

Jeg tror nok ikke jeg ville lest den fortløpende (om det var mulig for meg). Men jeg vil gjerne lese den nå i ettertid (pga det forklart over). Jeg tenker også at der er en mulighet for at jeg kan bli trigget, men samtidig tenker jeg også at det er såpass lenge siden at jeg har fått hendelsene litt på avstand? Og at det dermed er lettere, om du skjønner hva jeg mener?

Anonymkode: c99f8...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke lest noe fra de årene jeg både var innlagt og fikk behandling ( omsider ) Jeg ser ikke hvilken nytte det skal gjøre for meg. Jeg så det ikke den gangen heller. Hva de tenkte og observerte bryr jeg meg ingenting om, for det jeg erfarte var det viktige. Jeg ble jo frisk også, så jeg har aldri skjønt hvorfor jeg skal lese noe jeg er lykkelig uvitende om. 

Men jeg vet jo ikke hvorfor du vil lese og hvilken nytte du tenker at det har for deg da. 

Jeg svarte nettopp på hvorfor jeg vil lese den, limer det inn her også:  Jeg husker enten lite eller ingenting av enkelte av innleggelsene. Jeg har visstnok en tendens til å få hukommelsestap når jeg er alvorlig deprimert. Det er vel fullt mulig det, å få hukommelsestap når man er deprimert altså? Så jeg ønsker å finne ut hva som virkelig skjedde... Nytten av å lese den tenker jeg vil være at jeg endelig får litt "ro" rundt den grublingen om hva som skjedde osv. 

Anonymkode: c99f8...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Har aldri lest journaler fra jeg var innlagt men har lest fra psykiatrisk da jeg gikk der, der sto det mye rart og ting jeg reagerte på. Ellers leser jeg på helse norge og det kan være feil der, ting jeg ikke har sagt til og med. Har sluttet å bry meg så mye med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg svarte nettopp på hvorfor jeg vil lese den, limer det inn her også:  Jeg husker enten lite eller ingenting av enkelte av innleggelsene. Jeg har visstnok en tendens til å få hukommelsestap når jeg er alvorlig deprimert. Det er vel fullt mulig det, å få hukommelsestap når man er deprimert altså? Så jeg ønsker å finne ut hva som virkelig skjedde... Nytten av å lese den tenker jeg vil være at jeg endelig får litt "ro" rundt den grublingen om hva som skjedde osv. 

Anonymkode: c99f8...a93

Ok. Ja, jeg kan jo forstå det. Men du er jo også redd for å bli trigget. Det er jo skrevet litt om hvordan folk her opplever å lese slike ting, og det er stort sett mange dårlige opplevelser ( av det jeg har fått med meg ) 

Så du må jo veie for og mot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (32 minutter siden):

Ok. Ja, jeg kan jo forstå det. Men du er jo også redd for å bli trigget. Det er jo skrevet litt om hvordan folk her opplever å lese slike ting, og det er stort sett mange dårlige opplevelser ( av det jeg har fått med meg ) 

Så du må jo veie for og mot. 

Oj. Såpass. Jeg har ikke fått med meg at mange har stort sett dårlig opplevelse av å lese journalen. Jeg må nok veie for og i mot og tenke meg godt om ja... Kanskje jeg skulle be noen andre lese den for meg så de kan fortelle meg hva som skjedde? Eller... jeg tror ikke jeg har noen sånn person i livet mitt som jeg stoler så mye på.

Anonymkode: c99f8...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (36 minutter siden):

Har aldri lest journaler fra jeg var innlagt men har lest fra psykiatrisk da jeg gikk der, der sto det mye rart og ting jeg reagerte på. Ellers leser jeg på helse norge og det kan være feil der, ting jeg ikke har sagt til og med. Har sluttet å bry meg så mye med det. 

Det er jo ikke bra om de skriver feil. Det kan jo få mulig og eventuelt en konsekvens senere. Alt ettersom hva det handler om naturligvis. Men om det er sånne småting så er det nok ikke verdt å bry seg så mye med nei... 

Anonymkode: c99f8...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke bra om de skriver feil. Det kan jo få mulig og eventuelt en konsekvens senere. Alt ettersom hva det handler om naturligvis. Men om det er sånne småting så er det nok ikke verdt å bry seg så mye med nei... 

Anonymkode: c99f8...a93

Kjenner meg ikke igjen i det så lurer på hvor de tar det fra, må jo være løse luften. Det er vel egentlig småting, ting jeg skal ha sagt og hvordan jeg føler meg osv. Hm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var ganske opplysende å lese journalen for var ting jeg ikke visste og flere ganske store feil. Måtte rette i noe av det som var feil og sperret resten da det var for mye å rette på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser ikke i journalen. Noe så deprimerende orker jeg ikke å gjøre. Jeg er ferdig med den verste tiden i psykiatrien og ser frem til å legge det bak meg. Ellers så har jeg sett noen ganger det nåværende behandler skriver og jeg synes det hun skriver er veldig bra og korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får ikke engang lest journalen min. For lat til å skrive om å få innsyn 

Anonymkode: c33f0...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...