Gå til innhold

Skriver du dagbok for deg selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg gjorde det i barndommen bare for gøy, men nå har jeg tenkt tanken på å begynne igjen. Ikke "for gøy" denne gangen da, men for å ha et sted å få utløp for tanker og følelser. Noen som gjør det her? Hjelper det like mye å skrive til en bok som å snakke med noen? 

Jeg ønsker ikke å lage en dagbok på dagbokforumet. 

Anonymkode: 1fc66...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, jeg skriver dagbok for meg selv. Både i word og i fysisk bok. Jeg synes ikke det hjelper like mye som å snakke med noen, men det hjelper definitivt. Som du skriver så er det mye hjelp i det å ha ett sted å få utløp for tanker og følelser. Også føler jeg at jeg lærer mye om meg selv, kan reflektere over det jeg skriver og ikke minst lese tilbake på det jeg har skrevet tidligere (og se fremgang feks). Jeg har også vist enkelte deler av den til behandler så hun kunne få lese, forstå meg bedre og få meg til å få et større perspektiv på ting. 

Har også hatt dagbøker på dagbokforumet her inne, og det har vert kjempe fint med støtten og hjelpen man får fra andre. Skriver ikke der nå lenger da. Men skjønner dog at du ikke ønsker å ha en offentlig dagbok som så mange kan lese da.

Anonymkode: 632df...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en dagbok jeg skriver i av og til for meg selv ja. Det hjelper litt der og da i hvertfall. Og var nyttig for behandler da hun leste den for å få hjelp til å diagnostisere meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar, dere. Det kommer til å bli litt uvant for meg å ikke få noe feedback på ting jeg forteller, men jeg får bare prøve. Jeg er litt rar for tiden, og det hadde vært godt å ha noen å snakke med, men jeg gir dagbok et forsøk. 

Anonymkode: 1fc66...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uvitenskapelig og kun basert på egen erfaring: Om du har lyst, prøv å skrive det som dikt. Tror en kommer nærmere følelsene på den måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Livetsperle

Jeg startet med det i år da jeg har blitt mye dårligere og sliter mye nå. Jeg har skrevet siden midten av januar. Så hele 2023 har vært ett dritt år.. ikke så mye hyggelig lesing men skriver hvordan jeg har det og hva jeg sliter med. Til og med tårer på papirene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Livetsperle skrev (1 minutt siden):

Jeg startet med det i år da jeg har blitt mye dårligere og sliter mye nå. Jeg har skrevet siden midten av januar. Så hele 2023 har vært ett dritt år.. ikke så mye hyggelig lesing men skriver hvordan jeg har det og hva jeg sliter med. Til og med tårer på papirene. 

Ja, det er nok veldig terapeutisk å få det ut. Forestiller meg at det er sånn det vil bli for meg også. Men jeg har også så mange gode dager, er vel egentlig flest av dem, så får skrive de dagene det er fullt opp med vonde tanker og følelser. 

Håper resten av året vil bli bedre for deg! 

Anonymkode: 1fc66...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (16 timer siden):

Helt uvitenskapelig og kun basert på egen erfaring: Om du har lyst, prøv å skrive det som dikt. Tror en kommer nærmere følelsene på den måten. 

Det kan godt være, takk for tips. 

Anonymkode: 1fc66...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livetsperle
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er nok veldig terapeutisk å få det ut. Forestiller meg at det er sånn det vil bli for meg også. Men jeg har også så mange gode dager, er vel egentlig flest av dem, så får skrive de dagene det er fullt opp med vonde tanker og følelser. 

Håper resten av året vil bli bedre for deg! 

Anonymkode: 1fc66...b94

Ja på en måte. Jeg skriver om det er gode eller dårlige dager. Godt å se tilbake på men igjen så har jeg ikke kommet noe særlig lengre siden starten av boken omtrent. 
tusen takk for det, håper jeg også❤️ håper du får det bedre med å få ut litt tanker å følelser du og❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet i Word de siste 1,5 årene. Er en fin måte å lufte og sortere tanker på jevnlig når jeg trenger det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...