Gå til innhold

Angst.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Jeg har angst nesten hver dag,torsdag tok jeg to vival og følte meg bra. Men kan jo ikke ta det hver dag,tar jo hver kveld og ser frem til det. Hvordan skal det gå på trening? Det er vaskelig å være i angsten,har hatt det i hele dag og vært inne bortsett fra en tur på butikken. Så får det selv om jeg bare er inne,jeg har jo angst for alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
stjernestøv skrev (32 minutter siden):

Tror det er noe annet enn angst. 

Stress?

Anonymkode: 9f922...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Stress?

Anonymkode: 9f922...457

Men jeg gjør jo ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Men så går jeg med smerter nesten hele tiden, ikke sånn at jeg går og stønner med de er der. Det er slitsomt det og, så er det angsten for sterke smerter. Håper det går bedre i morgen, skal snart legge meg å lese bok av Sigrid Unset. Den handler om krigen, mye fælt som skjedde da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Effexor er bra for angst ja. Men har hørt at SSRI funker best for kvinner mens SNRI funker bedre for menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livetsperle

Jeg vil bare si at jeg føler meg deg🙏🏻❤️ sliter selv med angst og det kan være skikkelig tøft. Når jeg skulle lære meg å leve med den, så fant jeg it at det å gå frem og tilbake i stuen hjalp meg med å roe ned kroppen for da beveger du deg og brenner ut adrenalinet. Jeg kunne og starte med å vaske badet/kjøkkenet hvis jeg fikk mye angst, da hadde jeg noe å bruke kroppen til samtidig avledning. Jeg kunne og gå i dusjen og stå der og konsentrere meg om vasking av kropp og barebere leggene for jeg skulle ikke dø med hårette legger iallefall🙈 og det siste som også hjalp på kveldene var å løse kryssord. Da kjøpte jeg ofte donald kryssord for de er litt lette og man føler man får det til bedre da❤️ 

jeg husker min psykolog en gang sa at hvis du tar en strikk rundt håndleddet ditt og drar og slipper den når du får angst.. da blir konsentrasjonen på smerten isdedenfor.. praktiserte det aldri selv. 
bare husk å ikke bruk for mye beroligende da de har en rebound effekt.. der du kan oppleve angsten verre når du ikke tar den 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AD for alltid skrev (16 timer siden):

Har du prøvd Efexor? Den har hjulpet mye på angsten min. 

Har prøvd det for mange år siden og ble helt rar av den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Everybody skrev (16 timer siden):

Effexor er bra for angst ja. Men har hørt at SSRI funker best for kvinner mens SNRI funker bedre for menn.

Jeg har jo prøvd ssri flere ganger uten virkning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Livetsperle skrev (38 minutter siden):

Jeg vil bare si at jeg føler meg deg🙏🏻❤️ sliter selv med angst og det kan være skikkelig tøft. Når jeg skulle lære meg å leve med den, så fant jeg it at det å gå frem og tilbake i stuen hjalp meg med å roe ned kroppen for da beveger du deg og brenner ut adrenalinet. Jeg kunne og starte med å vaske badet/kjøkkenet hvis jeg fikk mye angst, da hadde jeg noe å bruke kroppen til samtidig avledning. Jeg kunne og gå i dusjen og stå der og konsentrere meg om vasking av kropp og barebere leggene for jeg skulle ikke dø med hårette legger iallefall🙈 og det siste som også hjalp på kveldene var å løse kryssord. Da kjøpte jeg ofte donald kryssord for de er litt lette og man føler man får det til bedre da❤️ 

jeg husker min psykolog en gang sa at hvis du tar en strikk rundt håndleddet ditt og drar og slipper den når du får angst.. da blir konsentrasjonen på smerten isdedenfor.. praktiserte det aldri selv. 
bare husk å ikke bruk for mye beroligende da de har en rebound effekt.. der du kan oppleve angsten verre når du ikke tar den 

Takk ❤. Jeg går noen ganger en del inne. Jeg fikk beskjed om å holde isbiter i hendene,men det var fordi jeg klorte meg selv. Men kan prøve det med strikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Worriesome Plenty 2 skrev (3 minutter siden):

Angst er det verste. Den ødelegger.

Ja og nå kommer den søren meg hver dag, fikk angst av å besøke foreldrene mine en time i dag. Sikkert rar resten av dagen, hvis det er angst som sykepleieren sier. Men vival hjelper jo da, kan ikke ta det hele dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ja og nå kommer den søren meg hver dag, fikk angst av å besøke foreldrene mine en time i dag. Sikkert rar resten av dagen, hvis det er angst som sykepleieren sier. Men vival hjelper jo da, kan ikke ta det hele dagen. 

Benzo hjelper bare noen timer og så er det like ille igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Worriesome Plenty 2 skrev (4 minutter siden):

Benzo hjelper bare noen timer og så er det like ille igjen.

Ja det er sant, det er derfor jeg tar det når jeg legger meg for å roe meg. Vet ikke om jeg burde ta det før trening og, er usikker på om jeg klarer den treningen. Skal prøve da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Jeg har jo prøvd ssri flere ganger uten virkning. 

Hva med SNRI? Det er mer effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Everybody skrev (2 minutter siden):

Hva med SNRI? Det er mer effektivt.

Orker ikke mer medisiner enn jeg tar nå. Er lei av medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Kan det at jeg tar stilnoct, seroquel og vival for å sove føre til rarhet/angst om dagen? Føler meg jo ok når jeg våkner og på formiddagen så blir alt bare verre, jeg vet ikke hvordan jeg skal holde ut. AD virker jo heller ikke på meg mot angst, skulle ønske treningen var tidligere på dagen enn klokken ett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Men jeg tviler på at rarheten er angst, hvorfor skulle jeg få mer angst i år? Kan det være noe i hjernen min som er ødelagt? @kupton? Fordi jeg har sluttet så mye med ap tidligere? Sykepleieren sa det var mange som sluttet og begynte sluttet og begynte osv, men jeg lurer seriøst på om det er grunnen? Har jeg permanente skader i hjernen? Det føles jo ut som det kommer fra hjernen. Og jeg har vel ikke typiske angst symptomer? Er mye svimmel og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...