Gå til innhold

Mat med proteiner


Dorthe

Anbefalte innlegg

Jeg skal spise mat med proteiner en periode, ca 150 - 200 gram hver dag.  Men jeg blir jo så mett. Jeg har ikke så voldsom matlyst og etter en svær bagette med roastbiff og remulade og 1/2 liter proteinmelk orker jeg ikke mer mat.  Lager en banan-protein pannekake nå og håper jeg får den i meg.  Drikker appelsinjuice og har spist noen tomater og synes faktisk dette er lite mat.  Det kan da ikke være sunt?

Noe forslag til hva jeg skal spise uten å bli så mett. Jeg er ikke på lavkarbo diett og i går hev jeg i meg en halv, ganske stor pizza med mye ost på.  Sjokolade har jeg og spist. ikke noe krise om jeg går ned altså, har en BMI på ca 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dorthe skrev (6 minutter siden):

Jeg skal spise mat med proteiner en periode, ca 150 - 200 gram hver dag.  Men jeg blir jo så mett. Jeg har ikke så voldsom matlyst og etter en svær bagette med roastbiff og remulade og 1/2 liter proteinmelk orker jeg ikke mer mat.  Lager en banan-protein pannekake nå og håper jeg får den i meg.  Drikker appelsinjuice og har spist noen tomater og synes faktisk dette er lite mat.  Det kan da ikke være sunt?

Noe forslag til hva jeg skal spise uten å bli så mett. Jeg er ikke på lavkarbo diett og i går hev jeg i meg en halv, ganske stor pizza med mye ost på.  Sjokolade har jeg og spist. ikke noe krise om jeg går ned altså, har en BMI på ca 25.

150-200 g proteiner!? Det er jo over 3 ganger så mye som du trenger. Proteiner metter mye, men jeg synes ikke det høres ut som du spiser så mye proteiner? Baguetten uten roastbiffen er jo stort sett karbohydrater, sjokolade og tomater inneholder fint lite proteiner. Remulade er definitivt ingen proteinkilde heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (18 minutter siden):

150-200 g proteiner!? Det er jo over 3 ganger så mye som du trenger. Proteiner metter mye, men jeg synes ikke det høres ut som du spiser så mye proteiner? Baguetten uten roastbiffen er jo stort sett karbohydrater, sjokolade og tomater inneholder fint lite proteiner. Remulade er definitivt ingen proteinkilde heller.

Ja, jeg skal spise 2,5 - 3 ganger så mye som normalt så det stemmer.  Jeg spiste nok mer protein i går, men da var jeg så stappa at jeg nok er mett i dag også.  En liter proteinmelk er 60 gram, det samme er tre protein shaker.
Jeg har holdt på med dette i noen uker altså og er kjempelei av cottage cheese og egg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg skal spise 2,5 - 3 ganger så mye som normalt så det stemmer.  Jeg spiste nok mer protein i går, men da var jeg så stappa at jeg nok er mett i dag også.  En liter proteinmelk er 60 gram, det samme er tre protein shaker.
Jeg har holdt på med dette i noen uker altså og er kjempelei av cottage cheese og egg 

Jeg tenker at du må spise mere av magre proteinkilder og kutte ut en del andre ting. Bedre å spise roastbeef (23 g protein pr 100 gram) uten baguette, kyllingfilet med grønnsaker, fiskefilet med grønnsaker osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at du må spise mere av magre proteinkilder og kutte ut en del andre ting. Bedre å spise roastbeef (23 g protein pr 100 gram) uten baguette, kyllingfilet med grønnsaker, fiskefilet med grønnsaker osv. 

Jeg har spist mye sånn, men matlysten er ikke helt på topp.  Haha, jeg har i grunnen mest lyst på sjokolade og potetgull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (42 minutter siden):

Jeg har spist mye sånn, men matlysten er ikke helt på topp.  Haha, jeg har i grunnen mest lyst på sjokolade og potetgull.

Skyr er også godt, synes iallefall jeg. Selv synes jeg blåbær er den beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321 skrev (15 minutter siden):

Skyr er også godt, synes iallefall jeg. Selv synes jeg blåbær er den beste.

Kjøpte det i dag med salt karamellsmak 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker kjøtt. Når jeg drar på hytta, tar jeg med en skikkelig kjøttklump fra fryseren. Så skjærer jeg den opp i skiver, krydrer og griller den. Det er god mat - full av proteiner. En god salat med utmerket dressing hører til.

Til kan en drikke friskt, kaldt vann, øl med og uten evt en god rødvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...