Gå til innhold

Blir folk virkelig så fort opptatt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er litt irritert nå. Jeg har stilt opp alle dagene kollegaer har spurt om jeg kan ta vaktene deres fordi de så gjerne skulle vært på noe og når de er syke.

Når jeg spør, er det aldri noen som kan. Jeg spør nesten aldri om noen kan, men nå er det noe jeg veldig gjerne skulle vært med på. Enten er det eksamen, ferie eller de har reist til utlandet! 

Jeg får nesten litt dårlig selvfølelse av dette og fordi jeg har så godt som hele tiden tid til å stille opp på jobb. Mens de andre blir liksom fullbooket hele tiden!

Anonymkode: 4e06c...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den eneste du kan styre er deg selv, slutt å ta på deg vakter ekstra hvis du føler at det bare er deg dette går ut over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er litt irritert nå. Jeg har stilt opp alle dagene kollegaer har spurt om jeg kan ta vaktene deres fordi de så gjerne skulle vært på noe og når de er syke.

Når jeg spør, er det aldri noen som kan. Jeg spør nesten aldri om noen kan, men nå er det noe jeg veldig gjerne skulle vært med på. Enten er det eksamen, ferie eller de har reist til utlandet! 

Jeg får nesten litt dårlig selvfølelse av dette og fordi jeg har så godt som hele tiden tid til å stille opp på jobb. Mens de andre blir liksom fullbooket hele tiden!

Om dette primært var et engangstilfelle ville jeg tenkt at det var tilfeldig. Kanskje passer det en annen gang. Men svært mange har jo planer i forsommerhelgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lady HM skrev (48 minutter siden):

Den eneste du kan styre er deg selv, slutt å ta på deg vakter ekstra hvis du føler at det bare er deg dette går ut over.

Det er jo bare fordel for meg å få ekstra vakter, så er ikke noe problem. Det som irriterer meg er hvor opptatte andre blir så fort. Så når jeg skal på noe, så er det plutselig ingen som kan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Et godt råd er å ikke forvente å få noe tilbake når man gir noe. Man skal (øve seg på å) gi når man virkelig ønsker å gi, uten baktanker om gevinst av noe slag senere. Dette gjelder både for gaver og tjenester ;) :) 

Håper ellers at du brukte feil ord når du skrev at du «nesten får dårlig selvfølelse» av at andre ikke har tid. Dersom dette var en riktig beskrivelse tenker jeg at du må jobbe med dette før det blir et virkelig stort problem for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo bare fordel for meg å få ekstra vakter, så er ikke noe problem. Det som irriterer meg er hvor opptatte andre blir så fort. Så når jeg skal på noe, så er det plutselig ingen som kan. 

Jo, men det du må innse da, er at ekstravakter passer veldig fint for deg, men ikke for andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kayia skrev (2 timer siden):

Et godt råd er å ikke forvente å få noe tilbake når man gir noe. Man skal (øve seg på å) gi når man virkelig ønsker å gi, uten baktanker om gevinst av noe slag senere. Dette gjelder både for gaver og tjenester ;) :) 

Håper ellers at du brukte feil ord når du skrev at du «nesten får dårlig selvfølelse» av at andre ikke har tid. Dersom dette var en riktig beskrivelse tenker jeg at du må jobbe med dette før det blir et virkelig stort problem for deg. 

Jeg tar ikke vakter fordi jeg håper å få noe tilbake! Jeg gjør det fordi jeg vil tjene mest mulig og ikke har så mye å drive med. Dette med dårlig selvfølelse mener jeg med at de andre altså er opptatt hele tiden, mens jeg alltid har tid til å stille opp på jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt generelle inntrykk er at slike ting skyldes to ting, som opptrer hver for seg eller i en eller annen blandings:

- mange folk er opptatt og har mye planer 

- det er forskjell på folk hvor mye de strekker seg for å imøtekomme eller tilpasse seg andre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...