Gå til innhold

Hvordan takler dere å få «voksenkjeft»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg takler ikke at noen kjefter på meg eller blir sint på meg. Og i kveld skjedde det. Jeg fikk klage på noe, det er helt greit å si fra når jeg gjør noe galt, men det var måten det ble gjort og sagt på. 

Jeg har skikkelig vondt i magen nå. Jeg fikser virkellg sånt skikkelig dårlig. Jeg har mest lyst til å bare forsvinne fra denne verdenen. Hadde det ikke noe bra fra før heller. Er fryktelig sliten. 

Anonymkode: 0a318...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg takler ikke at noen kjefter på meg eller blir sint på meg. Og i kveld skjedde det. Jeg fikk klage på noe, det er helt greit å si fra når jeg gjør noe galt, men det var måten det ble gjort og sagt på. 

Jeg har skikkelig vondt i magen nå. Jeg fikser virkellg sånt skikkelig dårlig. Jeg har mest lyst til å bare forsvinne fra denne verdenen. Hadde det ikke noe bra fra før heller. Er fryktelig sliten. 

Anonymkode: 0a318...a75

Ta det opp med vedkommende når du føler deg roligere, hvis det er mulig. 

Voksenkjeft er ikke ok, av og til skjer det likevel gjerne når man kanskje lever med mye stress. Var det en leder som kjeftet på deg? Det er høyst ubehagelig, så skjønner at du reagerer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cathlin skrev (4 minutter siden):

Ta det opp med vedkommende når du føler deg roligere, hvis det er mulig. 

Voksenkjeft er ikke ok, av og til skjer det likevel gjerne når man kanskje lever med mye stress. Var det en leder som kjeftet på deg? Det er høyst ubehagelig, så skjønner at du reagerer.  

Ja, det var leder i et borettslag som vi skal flytte inn i. De vi tok over leiligheten av sa vi kunne kjøre inn til døra med flyttelasset, og i kveld kom lederen ut og kjeftet på meg og sønenn min for at vi kjørte inn med flyttelass. Han sa det ikke var lov og at etter helga ville de plassere to steiner som blokkerer for biler. Hørte det har stått to steiner der før også som ble fjernet fordi det sperret for nødetatene. Vi har ikke lyst til å bo der nå, men vi har ikke noe valg. 
Nå må vi bære alle møbler inn fra parkeringsplassen som er 200 meter unna. Og så blir det plassert to steiner der pga oss.. det ble en fryktellg vond start der vi skal bo.. :( 

Anonymkode: 0a318...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo helt latterlig ut. Man må jo kjøre helt inntil døra med et flyttelass? Hadde det skjedd her ville jeg tatt det opp med et annet styremedlem, man kan jo ikke bære tingene fra parkeringsplassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Dette høres jo helt latterlig ut. Man må jo kjøre helt inntil døra med et flyttelass? Hadde det skjedd her ville jeg tatt det opp med et annet styremedlem, man kan jo ikke bære tingene fra parkeringsplassen?

Det er ikke bilvei, men gangvei (så jeg forstår jo at de ikke vil at biler skal kjøre inn dit..)

Anonymkode: 0a318...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke bilvei, men gangvei (så jeg forstår jo at de ikke vil at biler skal kjøre inn dit..)

Anonymkode: 0a318...a75

Ja, det er jo gangvei i de fleste borettslag, men biler må jo kjøre inn for å bære tunge ting? Det er jo derfor det er asfalt der, det er plass til en bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det var leder i et borettslag som vi skal flytte inn i. De vi tok over leiligheten av sa vi kunne kjøre inn til døra med flyttelasset, og i kveld kom lederen ut og kjeftet på meg og sønenn min for at vi kjørte inn med flyttelass. Han sa det ikke var lov og at etter helga ville de plassere to steiner som blokkerer for biler. Hørte det har stått to steiner der før også som ble fjernet fordi det sperret for nødetatene. Vi har ikke lyst til å bo der nå, men vi har ikke noe valg. 
Nå må vi bære alle møbler inn fra parkeringsplassen som er 200 meter unna. Og så blir det plassert to steiner der pga oss.. det ble en fryktellg vond start der vi skal bo.. :( 

Anonymkode: 0a318...a75

Jaja. Dette er vanlige uoverenskommelser i borettslag. Noen mener veier skal være sperret, og andre ikke. Står det et skilt med innkjøring forbudt utenom nødetater. Husker ikke om det finnes et slik skilt. 

Neste gang du ser vedkommende kan du jo beklage for at dere kjørte inn, men at dere trodde det var lov fordi de dere overtok leiligheten sa det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (6 minutter siden):

Ja, det er jo gangvei i de fleste borettslag, men biler må jo kjøre inn for å bære tunge ting? Det er jo derfor det er asfalt der, det er plass til en bil.

Ja, vi har aldri vært borti noe slikt før. Trodde det var greit å kjøre inn med flyttelass. E

cathlin skrev (2 minutter siden):

Jaja. Dette er vanlige uoverenskommelser i borettslag. Noen mener veier skal være sperret, og andre ikke. Står det et skilt med innkjøring forbudt utenom nødetater. Husker ikke om det finnes et slik skilt. 

Neste gang du ser vedkommende kan du jo beklage for at dere kjørte inn, men at dere trodde det var lov fordi de dere overtok leiligheten sa det. 

Det står ingen skilt der.  
Steinene ble flyttet tilbake igjen i sin tid fordi ambulansen ikke kom inn, men nå skal de altså flytte dem tilbake igjen, pga oss..  

Vi fikk en veldig dårlig start. Jeg blir nervøs av tanken på å møte han igjen :( 
 

Anonymkode: 0a318...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de fleste borettslag pleier det være lov til å kjøre inn med flyttelass så dette hørtes helt latterlig ut. Aldri hørt om liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

I de fleste borettslag pleier det være lov til å kjøre inn med flyttelass så dette hørtes helt latterlig ut. Aldri hørt om liknende.

Dette brl hører tydellgvis ikke til «de fleste». Mannen min har hjertesvikt, så han kan ikke bære så langt. Jeg og sønnen min må ta det. 

Anonymkode: 0a318...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, vi har aldri vært borti noe slikt før. Trodde det var greit å kjøre inn med flyttelass. E

Det står ingen skilt der.  
Steinene ble flyttet tilbake igjen i sin tid fordi ambulansen ikke kom inn, men nå skal de altså flytte dem tilbake igjen, pga oss..  

Vi fikk en veldig dårlig start. Jeg blir nervøs av tanken på å møte han igjen :( 
 

Anonymkode: 0a318...a75

Nåh, da var det nok en liten sinnatagg du møtte. Står det ikke skilt og det ikke ligger steiner som blokkerer vei og det heller ikke står i regler for borettslaget, kan du ikke vite det. Det er heller ikke alt man rekker å huske på å sette seg inn i når man skal flytte til et nytt sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cathlin skrev (4 minutter siden):

Nåh, da var det nok en liten sinnatagg du møtte. Står det ikke skilt og det ikke ligger steiner som blokkerer vei og det heller ikke står i regler for borettslaget, kan du ikke vite det. Det er heller ikke alt man rekker å huske på å sette seg inn i når man skal flytte til et nytt sted. 

Ok, ja jeg får tenke sånn. Takk skal du ha for svar, Cathlin. 

Anonymkode: 0a318...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg takler ikke at noen kjefter på meg eller blir sint på meg. Og i kveld skjedde det. Jeg fikk klage på noe, det er helt greit å si fra når jeg gjør noe galt, men det var måten det ble gjort og sagt på. 

Jeg har skikkelig vondt i magen nå. Jeg fikser virkellg sånt skikkelig dårlig. Jeg har mest lyst til å bare forsvinne fra denne verdenen. Hadde det ikke noe bra fra før heller. Er fryktelig sliten. 

Anonymkode: 0a318...a75

Mange borettslag og sameier har småkonger som tror de er hevet over regler og kutyme, har vært borti et par av dem selv. De har neppe styret bak seg. Jeg ville trosset “forbudet” og kjørt likevel. Antakelig skjer det ingen ting. Selvfølgelig må man kunne kjøre til døren med flyttelass, om mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å la dette gå inn på deg. Det er helt vanlig å kjøre til døra med flyttelass - også dersom man må kjøre på gangvei.

Du kan da ikke la en slik hissigpropp ta fra deg lysten til å bo i borettslaget! Det er ingen grunn til verken å be om unnskyldning, eller være redd for å treffe vedkommende igjen.

Kjør inn, og flytt inn med god samvittighet. Dukker fyren opp igjen er den beste løsningen å bare rolig og smilende si at det er pga flyttelass du kjører inn, og at du selvsagt ikke kommer til å gjøre det etter at du har flyttet inn. Ikke la deg «fange» i noen diskusjon om hva som er «lov» - bare informer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis møtt på en "Narvestad", som tror han kan herje med alle i borettslaget. Selvfølgelig må det være greit å kjøre nærmest mulig leiligheten med et flyttelass. Aldri hørt noe lignende før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det var leder i et borettslag som vi skal flytte inn i. De vi tok over leiligheten av sa vi kunne kjøre inn til døra med flyttelasset, og i kveld kom lederen ut og kjeftet på meg og sønenn min for at vi kjørte inn med flyttelass. Han sa det ikke var lov og at etter helga ville de plassere to steiner som blokkerer for biler. Hørte det har stått to steiner der før også som ble fjernet fordi det sperret for nødetatene. Vi har ikke lyst til å bo der nå, men vi har ikke noe valg. 
Nå må vi bære alle møbler inn fra parkeringsplassen som er 200 meter unna. Og så blir det plassert to steiner der pga oss.. det ble en fryktellg vond start der vi skal bo.. :( 

Anonymkode: 0a318...a75

Huff!! Folk skal lage problemer av ALT!! Såklart dere skal måtte kjøre inntil med flyttelass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fjomp. For det første er der vanlig å kjøre inntil med flyttelass. Om det mot all fornuft ikke er det, så går der an å si fra på en hyggelig måte. Å begynne og kjefte og være utidig mot nye naboer er rett og  slett dårlig og utrolig flau oppførsel. 

Blås i hele fjompen og legg det på ham. Dere gjorde ikke noe galt. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en nabo som klaget på at jeg bar inn flyttelass litt sent på kvelden. Jeg fant ut etter hvert at ingen likte fyren, så jeg sluttet å ta klagene hans seriøst. 

Jeg forstår at det var en kjip opplevelse, men prøv å ikke la det påvirke deg. Surpomper finnes dessverre overalt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...