Gå til innhold

Sår i perineum, hoven og stråling i benet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

jeg har siden fødsel (gått noen år) vært plaget med tilbakevendende smerter i perineum. Først trodde jeg det var en hemoroide og at jeg ble sår i området rundt pga den men er ikke sikker lenger. Når det står på som verst får jeg sår i perineum, og blir kjempe hoven på den ene siden, på samme side får jeg også smerter i benet som stråler helt til kneet. Pluss hoven Lymfeknute etter en liten stund. Dessverre har jeg aldri kommet meg til legen mens det pågår. Men har vært til vanlig kontroll hos gyn som sier at alt ser bra men at de da allerede leget sårene i perineum kan komme av eksem, så jeg smører med fuktighet.  Men nå er problemet tilbake og ser at sårene i perineum nærmest ser litt blå ut. Det kommer ofte enten ved mens eller eggløsning. Begynner å bli utrolig slitsomt å gå sånn uten å vite hva det er og er ofte umulig å få time hos min lege (må enten vente lenge og da har det gått over, eller gå til en vikar eller annet som jeg egt ikke er komfortabel med)… Hvis jeg drar til gynekologen, kan evt hun henvise videre om det skulle være noe behov for det? Har forresten tidligere blitt sjekket for alt av kjønnssykdommer med neg. Svar. Men redd for at det kan være herpes men at jeg ble testet da jeg ikke hadde utbrudd. Men har hatt samme partner i mange år og han har ingen plager.. håper på svar!

Anonymkode: 47544...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen gynekolog som jobber på forumet lenger, men kanskje det er noen med erfaring her. 

Herpes er veldig lett å kjenne igjen da med blemmer som blir til åpne sår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hei,

jeg har siden fødsel (gått noen år) vært plaget med tilbakevendende smerter i perineum. Først trodde jeg det var en hemoroide og at jeg ble sår i området rundt pga den men er ikke sikker lenger. Når det står på som verst får jeg sår i perineum, og blir kjempe hoven på den ene siden, på samme side får jeg også smerter i benet som stråler helt til kneet. Pluss hoven Lymfeknute etter en liten stund. Dessverre har jeg aldri kommet meg til legen mens det pågår. Men har vært til vanlig kontroll hos gyn som sier at alt ser bra men at de da allerede leget sårene i perineum kan komme av eksem, så jeg smører med fuktighet.  Men nå er problemet tilbake og ser at sårene i perineum nærmest ser litt blå ut. Det kommer ofte enten ved mens eller eggløsning. Begynner å bli utrolig slitsomt å gå sånn uten å vite hva det er og er ofte umulig å få time hos min lege (må enten vente lenge og da har det gått over, eller gå til en vikar eller annet som jeg egt ikke er komfortabel med)… Hvis jeg drar til gynekologen, kan evt hun henvise videre om det skulle være noe behov for det? Har forresten tidligere blitt sjekket for alt av kjønnssykdommer med neg. Svar. Men redd for at det kan være herpes men at jeg ble testet da jeg ikke hadde utbrudd. Men har hatt samme partner i mange år og han har ingen plager.. håper på svar!

Anonymkode: 47544...34a

Hos privatpraktiserende gynekologer kan man ofte få time nesten på dagen, men det koster en god del - kan det være en løsning for deg? Om ikke så ville jeg tatt en legetime og prøvd å få avtalt at du kan få en hastetime på dagen neste gang dette dukker opp slik at legen får sett det, det har jeg gjort en gang for mange år siden ang. munnsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...