Gå til innhold

Kupton & andre hjelpere - Smerter; alt. til noe ala Somadril komp?


bibben

Anbefalte innlegg

Kupton & alle hjelpere på Dol.

Jeg trenger råd vedr. smerter. For tiden har jeg så store smerter i ansiktet at jeg blir kvalm og svimmel. Det er akkurat som om kjeven sitter helt fast og at smertene sitter i all muskulatur rundt om i hele hodet og nedover halsen. Jeg prøver å slappe av. Prøver også å massere på kjeveleddet og ellers litt på halsen. Men det sitter så hardt. Jeg føler et betydelig behov for smertelindring på dette. For lenge siden husker jeg at jeg fikk Somadril komp. til hodepine. Jeg vet at det nå er avregistrert. Finnes det noe tilsvarende som jeg kan bruke nå? Jeg tror det jeg trenger må være «kraftigere» enn Panodil. Smertene har en tendens til å spre seg. Når det er slik som nå vil jeg bare forsvinne vekk i en «lettelse»/«rus» der jeg ikke merker noe. (Tilleggsopplysning hvis relevant: k-ptsd + grensepsykotiske tendenser (tidl. uspes. schizofreni) og dissosiasjon under stress. Meds. p.t.: små doser Zyprexa, Seroquel + 300 Wellbutrin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bibben skrev (1 time siden):

Kupton & alle hjelpere på Dol.

Jeg trenger råd vedr. smerter. For tiden har jeg så store smerter i ansiktet at jeg blir kvalm og svimmel. Det er akkurat som om kjeven sitter helt fast og at smertene sitter i all muskulatur rundt om i hele hodet og nedover halsen. Jeg prøver å slappe av. Prøver også å massere på kjeveleddet og ellers litt på halsen. Men det sitter så hardt. Jeg føler et betydelig behov for smertelindring på dette. For lenge siden husker jeg at jeg fikk Somadril komp. til hodepine. Jeg vet at det nå er avregistrert. Finnes det noe tilsvarende som jeg kan bruke nå? Jeg tror det jeg trenger må være «kraftigere» enn Panodil. Smertene har en tendens til å spre seg. Når det er slik som nå vil jeg bare forsvinne vekk i en «lettelse»/«rus» der jeg ikke merker noe. (Tilleggsopplysning hvis relevant: k-ptsd + grensepsykotiske tendenser (tidl. uspes. schizofreni) og dissosiasjon under stress. Meds. p.t.: små doser Zyprexa, Seroquel + 300 Wellbutrin).

Hvis du ikke allerede er undersøkt av lege, så bør du kontakte fastlegen. Typen smerter og årsak, vil ha betydning for hva som kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det finnes ikke mye muskelrelakserende medisin igjen på markedet. Det meste er fjernet som følge av risikoen for avhengighet.

Diazepam (Valium/Vival/Stesolid) har en viss muskelavslappende effekt. Men er som kjent vanedannende. Baklofen (Lioresal) er et C-preparat med noe muskelavslappende effekt og er forbundet med mindre (dog ikke null) tilvenningsrisiko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til (trofaste) frosken og ISW. Jeg vil etterspørre de nevnte medikamenter hos lege. Takk😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...