Gjest Mai-Annie Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Jeg er en kvinne på 31 år, som har vært plaget med nummenhet spesielt i ansiktet (panne, kinn) også i armene og beina. Dette startet i Januar,og plagene oppstår daglig. Har aldri vært plaget med noen sykdommer før, men ble lagt inn på sykehus i Desember etter synsforstyrrelse og lammelser på venstre side av kroppen. Nevrologene fant ikke noe galt etter undersøkelser og CT. Legen min tror det er psykisk, men plagene kommer når jeg er helt avslappet og ikke stresset. Det føles ut som om blodet ikke har lett for å sirkulere?! Jeg er 170 cm lang og veier 67 kg, har 3 barn ,trener normalt. Kan det våre noe med blodomløpet? Håper på svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47315-nummenhetlammelser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Svar til Mai-Annie. Dette er symptomer som vanskelig lar seg rubrisere. Umiddelbart kan det virke som om det hører hjemme i nevrologi-gaten. Imidlertid er episoden i desember 2001 noe suspekt, men jeg går ut fra at den ble inngående vurdert, både på grunnlag av de symptomer du hadde, og de funn (bl.a. CT) som ble gjort. Det kan godt være at dine plager er av psykisk karakter, men det er vanligvis en såkalt eksklusjonsdiagnose : man kan ikke finne annen årsak, og dermed er det nærliggende å anta en psykisk grunn. Muligens er det korrekt, og det må du gjennomdiskutere med din lege, som vel kjenner deg godt. Din egen oppfatning om dette teller sterkt med i en slik vurdering. Det er lite trolig at den primære årsak til din periodiske nummenhet er av sirkulatorisk karakter. En normalt trenende 31-årig kvinne har sannsynligvis helt normal sirkulasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47315-nummenhetlammelser/#findComment-183542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.