Gå til innhold

Veien ut av spiseforstyrrelsen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vet ikke om det jeg sliter med kan kalles spiseforstyrrelse, men jeg har definitivt ett problematisk. ødelagt og destruktivt forhold til mat. 

Så jeg skulle gjerne hørt andres erfaringer rundt - Hvordan havnet du inn i en spiseforstyrrelse og hvordan kom du deg ut av den? (Om du nå er "frisk"/bedre). 

For meg begynte det med slanking etter en lang periode med overspising som nok har gitt meg ett oppheng til kropp og vekt. Det å gå ned i vekt og kjenne på sult gir meg en mestringsfølelse. Når jeg overspiser så føler jeg at jeg fullstendig mister kontroll, mens når jeg klarer å spise for lite og gå sulten så kjenner jeg på kontroll. Så nå vil jeg gjerne finne veien ut av dette før det virkelig eskalerer og jeg havner i spiseforstyrrelsen klør. Jeg går i behandling for andre ting og tenker at starten nok vil være å ta det opp med behandler, men så vil jeg gjerne klare det selv - er det realistisk?

Anonymkode: 8286e...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...