Gå til innhold

Å leie leilighet er dyrt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi leier en leilighet for nesten 10 000 kr i måneden. Har kun et soverom. Strøm kommet utenom. Jeg er glad for at vi er to om den. Hvis jeg bodde alene så ville jeg slitt kraftig. Nå skal husleien ytterligere opp. Regner med den blir ca 11 000 i måneden. 

Hva tenker dere om leieprisene? 

Anonymkode: 346da...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs litt hvor man bor. I de store byene er leieprisene høye. Alt har blitt dyrere, også å eie leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi leier en leilighet for nesten 10 000 kr i måneden. Har kun et soverom. Strøm kommet utenom. Jeg er glad for at vi er to om den. Hvis jeg bodde alene så ville jeg slitt kraftig. Nå skal husleien ytterligere opp. Regner med den blir ca 11 000 i måneden. 

Hva tenker dere om leieprisene? 

Anonymkode: 346da...ff5

Jeg synes det er helt vanvittig. Så at Trine Rein hadde kjøpt en leilighet i Oslo som skulle leies ut for 18.400,- i mnd. Hvem har råd til det da!? Om man flytter litt utenfor Oslogryta får man jo et boliglån for den summen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi leier en leilighet for nesten 10 000 kr i måneden. Har kun et soverom. Strøm kommet utenom. Jeg er glad for at vi er to om den. Hvis jeg bodde alene så ville jeg slitt kraftig. Nå skal husleien ytterligere opp. Regner med den blir ca 11 000 i måneden. 

Hva tenker dere om leieprisene? 

Anonymkode: 346da...ff5

Skjønner det er sure penger, men det er vel såpass det må koste. Nå vet jeg ikke hva slike leiligheter koster der du bor, men et lån på f.eks. 4 mill. vil gi ca. 180.000 i året i bare renter, dvs. 15.000 i måneden. Har du lån må du betale avdrag i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi leier en leilighet for nesten 10 000 kr i måneden. Har kun et soverom. Strøm kommet utenom. Jeg er glad for at vi er to om den. Hvis jeg bodde alene så ville jeg slitt kraftig. Nå skal husleien ytterligere opp. Regner med den blir ca 11 000 i måneden. 

Hva tenker dere om leieprisene? 

Anonymkode: 346da...ff5

Hva hadde lånekostnadene vært ved kjøp av leiligheten?

Anonymkode: fd86d...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Det er dyrt og blir neppe billigere.

Derfor burde det bygges store kommunale utleieprosjekt, slik de har gjort i de fleste andre europeiske land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (8 timer siden):

Jeg synes det er helt vanvittig. Så at Trine Rein hadde kjøpt en leilighet i Oslo som skulle leies ut for 18.400,- i mnd. Hvem har råd til det da!? Om man flytter litt utenfor Oslogryta får man jo et boliglån for den summen.

Jeg synes det samme. Det er helt vannvittig. Jeg tjener ca 21 000 i måneden. Hvis jeg hadde bodd alene så ville jeg slitt med en leie på 11 000 i måneden for en liten leilighet med ett soverom.  Strømmen kan være ca 3500 kr om vinteren så da ville det bli nesten 15 000 i boutgifter. Jeg ville ikke hatt mye penger igjen når boutgifter er betalt. Og som pensjonist er det enda verre. Hadde nok knappt hatt råd til å ha tak over hodet. 

 

Anonymkode: 346da...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (3 timer siden):

Det er dyrt og blir neppe billigere.

Derfor burde det bygges store kommunale utleieprosjekt, slik de har gjort i de fleste andre europeiske land.

Leste at det kommer til å bli mye dyrere. 

Håper vi får en regjering som kan satse på boliger for folket. 

Anonymkode: 346da...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...