Gå til innhold

Jeg tror jeg trenger en innleggelse både for meg selv og de rundt meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har drukket litt alkohol nå, så kanskje der bare er følelsene mine som løper av sted med meg. Men jeg tror jeg trenger en innleggese, både for min egen del og andres. Jeg er så sint, så sint. Både på meg selv og andre.. Jeg har bare vært innlagt en gang før. Jeg vet det er vanskelig å komme inn, men jeg vet ikke hva annet jeg skal gjøre. For meg sitter det langt inne å ville bli innlagt. Jeg vil helst være hjemme, på rommet mitt. Jeg takler ikke mine egne følelser og jeg vet ikke hvor jeg skal henvende meg. Grunnen til at jeg vil bli innlagt er å beskytte andre fra meg selv og også beskytte meg mot meg selv. Jeg farer opp for ingenting og jeg sitter igjen med en voldsom skyldfølelse etterpå. Jeg føler jeg ikke fortjener å leve. Jeg føler meg bare fæl og stygg. Jeg har selvmordstanker, men jeg har aldri endt opp med å handle på dem. Jeg skrev et utkast i melding til ei venninne nå hvor jeg skrev om ting jeg reagerte på, ting som plager meg. Men det var en sint melding, så jeg valgte å ikke sende den, for jeg har ikke svaret på alt. Kanskje jeg misforstår og tolker ting helt feil. Det er vanskelig akkurat nå. Det har vært det en lang stund.. Jeg er redd mine følelser skal gå mer utover andre enn de allerede har gjort. Derfor ber jeg om hjelp, men jeg vet ikke om jeg fortjener det. 

Anonymkode: 79698...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker i alle fall du må slutte å drikke alkohol, og særlig klokken 10 på morgenen på torsdag.

Foreslår at du tar en ny vurdering av dette når du er edru :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (13 minutter siden):

Jeg tenker i alle fall du må slutte å drikke alkohol, og særlig klokken 10 på morgenen på torsdag.

Foreslår at du tar en ny vurdering av dette når du er edru :)

Ja, jeg pleier vanligvis ikke å drikke alkohol på denne tiden av døgnet. Jeg ville bare dempe følelsene for en stund, men når man drikker alkohol skjer jo ofte det motsatte. Det burde jeg ha tenkt på. Jeg sliter jo og det er lettere å snakke om når jeg har drukket for da har jeg ikke de sperrene. Jeg har egentlig tenkt på dette en stund, men jeg vil helst ikke bli innlagt, samtidig som jeg tror det kan være til hjelp. Det blir ofte til at jeg tenker at jeg skal «fikse» det selv, noe som fungerer veldig dårlig. Jeg vil helst gjøre det som er best for meg selv og de rundt meg. Om det er en innleggelse vet jeg ikke selv. 

Anonymkode: 79698...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja, jeg pleier vanligvis ikke å drikke alkohol på denne tiden av døgnet. Jeg ville bare dempe følelsene for en stund, men når man drikker alkohol skjer jo ofte det motsatte. Det burde jeg ha tenkt på. Jeg sliter jo og det er lettere å snakke om når jeg har drukket for da har jeg ikke de sperrene. Jeg har egentlig tenkt på dette en stund, men jeg vil helst ikke bli innlagt, samtidig som jeg tror det kan være til hjelp. Det blir ofte til at jeg tenker at jeg skal «fikse» det selv, noe som fungerer veldig dårlig. Jeg vil helst gjøre det som er best for meg selv og de rundt meg. Om det er en innleggelse vet jeg ikke selv. 

Anonymkode: 79698...34f

Ja det er det som er litt av problemet. Beroligende stoffer (alkohol, benzo, osv) har ikke nødvendigvis noen stemningshevende eller dempende effekt på følelser - de forsterker gjerne ditt eksisterende stemningsleie (hvis det er dårlig, blir det dårligere, hvis du er sint kan du utagere, osv.) En annen generell regel er at man bør unngå alkohol hvis man har selvmordstanker.

Det er derfor det alltid er lurt å kun drikke alkohol i positive situasjoner (for å kose seg eller feire noe) og helst ikke så ofte. 

Kanskje det er lurt at du legger deg litt nå, og får litt søvn. Så kan du stå opp og gå en tur i det fine været og lufte hodet litt. 

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...