Gå til innhold

Lithium speil


Tjommi23

Anbefalte innlegg

Har gått ned på dosering på litium da jeg hadde en del bivirkninger Bla veldig lav på energi. Brukte 83 +83. Hadde da 0.7 i speil. Reduserte til 82 +42. Har da 0.4 i speil. Merker at energien er godt tilbake...

Men det jeg lurer på er om noen vet om man har funksjon av litium når speilet er såpass lavt?

Klarer ikke å finne noe konkret info på nettet. Noen steder står det terapeutisk område mellom. 0.5 - 1 og andre steder 0.4-1 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er vel bare du som kan svare på det etter å ha prøvd en tid. Jeg har skjønt det som at L ikke har terapeutisk virkning under 0,6 og jeg må ligge på 0,6-0,7 for å unngå sykdom. 

Anonymkode: db777...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Lithium er en ny medisin for meg, brukt den i ca 3 mnd . Har brukt lamictal i årevis pga bipolar 2. Ble satt på litium av psykiater pga alvorlig, langvarig depresjon. Er bedre av depresjon nå, uvisst om det er pga litium eller om det rett og slett har gått seg til. Så derfor tenker jeg at om litium ikke har særlig effekt på 0.4 , så kan jeg jo kutte den ut.  Energien kom jo tilbake når jeg reduserte litium. Men samtidig så vet jeg jo at slik er typisk å tenke når jeg føler meg helt frisk og energien er tilbake. Skal selvsagt ikke gjøre noe uten å konferere med min psykiater,såpass innsikt har jeg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...