Gå til innhold

Kaster du klær med en gang det får hull i seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

T skjorter f. Eks

Anonymkode: c2239...131

Njah... Om det er en søm som har gått opp så fikser jeg den jo, er det et hull midt på stoffet så vurderer jeg om skjorta er god nok til at jeg gidder lappe den, ellers blir den kastet eller omgjort til pussefille for bilvask f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

En t- skjorte går rett i søpla. Et finere og dyrt plagg, ville jeg forsøke å reparere selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på. Både hva slags plagg, hvor hullet er osv. Noen plagg reparerer jeg, andre kan jeg ha liggende som "maleklær" eller "sjaueklær", men det er jo grenser for hvor mange slike plagg man trenger å ha liggende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er et plagg jeg elsker å bruke, så gjør jeg det jeg kan for å fikse det. Ellers kan t-skjorter og klær av mykt stoff klippes opp og brukes til så mangt før det blir kastet.  Noe er også praktisk å ha liggende til jobb-i-hagen/huset-bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvilket plagg. Underbukser kan godt ha hull, mens gensere og bukser kaster jeg hvis det er et stort hull.

Endret av Everybody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Nei jeg brukte noen ganske lenge. Var noen singleter om vinteren så ingen skulle se dem uansett, men nå har jeg kastet de i stoffavfallet til H&M, følte meg så slaskete i de. 
Har en bukse med hull. Største hullet er bak😅 det var mye større enn jeg trodde først. Har hatt den buksa i 10 år og den har vært brukt myye. Bodde et sted med hund da jeg kjøpte den og jeg lot hunden hoppe på meg så den har jo kloret opp buksa, så hullene er derfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster klær med hull på med unntak av nattkjoler.  Jeg reparerer det jeg kan, men t-skjorter med hull kaster jeg.  

Husker en ullgenser som jeg var veldig glad i og brukte mye på jobb.  Plutselig kom et lite hull rett foran og jeg greide ikke å reparere det så det ikke syntes.  Jeg måtte kaste den:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på stoff og plagg. Jeg har en lys blå kjole i utvasket denim, som har noe pynt og rare sømmer her og der. Fikk hull i den, men kjolen ble bare kulere av det, så den blir brukt til den faller fra hverandre. Bruker den bare hjemme. Hadde det vært en pen topp så hadde jeg ikke brukt den. 

Hull kan være kult og helt greit. Flekker derimot. Aldri ever noengang om jeg går med flekkete tøy. Uansett hvor og hvor liten flekken er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "degraderer" tøy som får små hull / rifter eller blir såpass slitt at jeg ikke vil bruke det på jobb, f.eks. T-trøyer som blir løse og slaskete i halsen. Slike plagg brukes som "undertøy", f.eks skjult under gensere, og når jeg bare skal være hjemme, eventuelt hvis det trengs mer tøy på hytta (hvor absolutt ingen utenom familien ser meg). Til slutt ender de som tekstilavfall.

Hvis det handler om f.eks. en rift i sømmen eller noe annet som er enkelt å fikse, gjør jeg selvsagt det, hvis plagget ellers er greit nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...