Gå til innhold

Hvordan vet vi at det ikke er juks?


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Feks ansiktsbehandlinger. Det er en behandling som skal rense huden din fullstendig for forurensninger og da blir det som kommer ut svart eller ser veldig skittent ut. 
Hvordan vet vi at dette ikke er laget for å få farge, altså at fargen kommer fra et annet sted eller er en kjemisk reaksjon?

Akkurat som med disse reklamene dere sikkert har sett for ting dere kan sette på foten, der vannet blir helt mørk grått eller plasten blir helt mørk. 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
Lady HM skrev (1 time siden):

Jeg vil nok heller si at vi vet at det er juks.

Men hvordan? Hva er dette sorte som kommer ut? Den sorte veska som liksom skal være forurensninger på huden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er jo mulig å jukse med når det filmes. Jeg går nesten alltid ut fra at en reklame ikke viser sannheten slik den forekommer i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (7 timer siden):

Men hvordan? Hva er dette sorte som kommer ut? Den sorte veska som liksom skal være forurensninger på huden? 

Du får lenke til produktet, står sikkert i innholdsfortegnelsen hva jukset er.

Anonymkode: 9fc3c...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke noe om akkurat de eksemplene du nevner, men "sjokkerende" visuelle resultater kan være av denne typen:

https://www.nrk.no/kultur/fjernet-detox-fotbad-fra-menyen-1.8339963

Gammel lenke og historie, men jeg husker reklamebildene som viste føtter i sterkt grumsete vann - og at en fagperson tok det som eksempel på tullemarkedsføring i et foredrag jeg var på. Nettopp fordi det er en prosess som skjer helt uavhengig av tilstanden til det  som stikkes oppi vannet. 

Verden hadde ikke vært overbefolket hvis vi hadde hatt noe reelt behov for å rense kroppen vha. dyre behandlinger. Kroppen er ganske så selvrensende, men det er nok lurt å tenke litt over hva vi utsetter den for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er all mulig grunn til å være skeptisk til helt fantastiske behandlinger som skal føre til nærmest dramatiske endringer i kroppen, slik som detox v hjelp av fotbad og annet mambo jambo. 
 

Men andre behandlinger kan handle vel så mye om velvære, så en ansiktsbehandling i en skjønnhetssalong vil kunne være i en annen kategori. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...