Gå til innhold

I put a trekkspell on you


Worriesome Plenty 2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg sitter ikke og lytter til trekkspill/gammeldans, men ja det rykker i dansefoten når jeg hører den typen musikk. :) Skulle ønske jeg kunne pols, reinlender og de dansene der. Og jeg synes det er veldig koselig når mannen tar frem trekkspillet og spiller litt for meg, han er ikke superflink, men klimprer litt fra tid til annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg er en plass der spilles til dans synes jeg det er kjekt å se på. Har vært noen ganger på fokemusikkfestival, der har det alltid vært en scene hvor det spilles gammeldans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i byen har vi en fantastisk opprinnelig serbisk trekkspillfantast, Jovan Pavlovic - og han har fått meg til å digge - spesielt øst-europeisk - trekkspillmusikk. Jeg har også alltid hatt veldig sansen for Farmers Marked og Stian Carstensen - han er brilliant. Ingen av dem spiller gammeldans, der rykker det ikke i noen fot hos meg. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worriesome Plenty 2

Jeg hør ikke noe forhold til gammeldans, men det er fascinerende at så mange får dansefot av det. Totalt uhipt og slik, men hvem bryr seg om trender. 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns trekkspill er sånn glamusikk ja. Sitter ikke og hører på det da, men syns det kan være fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
Lillemus skrev (1 time siden):

Jeg sitter ikke og lytter til trekkspill/gammeldans, men ja det rykker i dansefoten når jeg hører den typen musikk. :) Skulle ønske jeg kunne pols, reinlender og de dansene der. Og jeg synes det er veldig koselig når mannen tar frem trekkspillet og spiller litt for meg, han er ikke superflink, men klimprer litt fra tid til annen.

Faren min spiller også trekkspill på hobbybasis. Han spilte i bryllupet vårt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask skrev (3 minutter siden):

Trekkspill-musikk er på nivå med panfløyte- og blokkfløyte-musikk.

Barbie Wilde on Twitter: "Favorite Gary Larson Farside "Hell" cartoons...  😈 https://t.co/YHl4GLm5MQ" / Twitter

Jeg er helt enig med deg og synes dette var morsomt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kayia skrev (11 timer siden):

Her i byen har vi en fantastisk opprinnelig serbisk trekkspillfantast, Jovan Pavlovic - og han har fått meg til å digge - spesielt øst-europeisk - trekkspillmusikk. Jeg har også alltid hatt veldig sansen for Farmers Marked og Stian Carstensen - han er brilliant. Ingen av dem spiller gammeldans, der rykker det ikke i noen fot hos meg. 

Jeg har også hørt Jovan i mange sammenhenger. Han er over alt og veldig bra.

Den eneste gammeldansen jeg har hørt på frivillig er Vømmøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig overskrift! :) 

Jeg har faktisk gått på gammaldanskurs mens jeg var barn/ung tenåring 😅 Men gammaldans-trekkspill er ikke noe jeg synes er veldig stas, og har humret godt av den Gary Larson-tegningen mange ganger. Også vitsen om at definisjonen på en gentleman er en som har trekkspill men som ikke spiller på det. 

Men trekkspill er så mangt. Kayia trakk fram bl a Stian Carstensen, som er i en klasse får seg når det gjelder trekkspill. Jeg synes også det kan være trivelig med sånn typisk «fransk» trekkspill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...