Gå til innhold

Spørsmål om Wellbutrin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

Vet ikke om en psykiater kanskje kan svare meg her, men det hadde isåfall vært fint.

Jeg trappet opp fra 150 mg til 300 mg Wellbutrin Depot. Etter 2 uker ca så tok jeg en serumprøve for sikkerhetsskyld som viste en forhøyet verdi av totalbupropion (bupropion + hydroxybupropion) på 7700 nmol/L.

Jeg hadde ingen bivirkninger. Jeg har ikke nedsatt lever eller nyrefunksjon. Jeg veier 65 kg og er 30 år gammel. Jeg har normal aktivitet av CYP2B6, CYP2D6 og CYP3A4. Jeg har nedsatt aktivitet av CYP2C9 og CYP2C19.

Jeg tenkte at man kanskje kunne prøve annenhver dag med 300 mg og annenhver dag med 150 mg, eller alternativt legge til en tablett av Mysimba (90 mg bupropion + lav dose naltrekson).

Fastlegen ba meg trappe med til 150 mg for så å ta en ny blodprøve, og dersom den er halvparten av dette eller mindre så kan man prøve 300 mg igjen.

Jeg har fått veldig ulike svar på serumprøve på 150 mg (nesten 200% forskjell) så jeg er egentlig litt usikker på om den nye prøven er riktig. Isåfall så er prøven ekstremt sensitiv for veldig små variasjoner i tidspunktet man tar medisinen om morgenen, ellers så er det noe annet som skjer som jeg ikke forstår. Hadde alltid 24 timer medikamentfaste før prøven.

Hva tenker dere bør gjøre? Er det ok å bruke ulike doser annenhver dag?

 

 

 

 

 

Anonymkode: dd6d1...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har effekt, men ingen bivirkninger. Da ville jeg først målt en gang til. Det hender av og til at en får sannsynlig feil prøveresultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...