Gå til innhold

Er all AP bedre enn ingen AP? Kupton


Cesium

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å fortsette med Rxulti av grunner jeg ikke orker å gå inn på her. Brukte Zeldox før i en periode, men den hadde ikke så god effekt. MEN jeg sov godt på den og fikk ikke noen bivirkninger. Så lurer på om jeg skal starte på Zeldox igjen. Lurer egentlig på om Zeldox (til tross for dårlig effekt) er et bedre alternativ enn å stå uten noen antipsykotika? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zeldox er kanskje den svakeste/med dårligst effekt av alle nyere AP. Men sammenlignet med ingen medisin, er den langt bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (3 minutter siden):

Zeldox er kanskje den svakeste/med dårligst effekt av alle nyere AP. Men sammenlignet med ingen medisin, er den langt bedre. 

Takk for svar. Har du forslag til et alternativ? Zyprexa og Seroquel er uaktuelt grunnet vektnøkning. Bruker bare Zyprexa ved behov, hvis jeg må roe skikkelig ned. Tar den kanskje et par ganger i uka. Men kan ikke stå på den fast. Ellers har jeg prøvd Abilify, Rxulti og Zeldox. Men sånn som jeg har skjønt det så er alle tre veldig «milde».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Cesium skrev (3 timer siden):

Har også prøvd Solian

Var solian bra? 

Anonymkode: e31d9...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Cesium skrev (4 timer siden):

Takk for svar. Har du forslag til et alternativ? Zyprexa og Seroquel er uaktuelt grunnet vektnøkning. Bruker bare Zyprexa ved behov, hvis jeg må roe skikkelig ned. Tar den kanskje et par ganger i uka. Men kan ikke stå på den fast. Ellers har jeg prøvd Abilify, Rxulti og Zeldox. Men sånn som jeg har skjønt det så er alle tre veldig «milde».

Du kan jo prøve risperdal, den virker på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cesium skrev (4 timer siden):

Har du forslag til et alternativ?

Risperdal bør forsøkes. I tillegg har jeg god erfaring med førstegenerasjonspreparatene Trilafon, Fluanxol og Cisordinol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
kupton skrev (37 minutter siden):

Risperdal bør forsøkes. I tillegg har jeg god erfaring med førstegenerasjonspreparatene Trilafon, Fluanxol og Cisordinol.

Jeg fikk trilafon sprøyte hver tiende dag med høy dose, jeg sluttet å snakke og tenke. Og cisordinol sprøye fikk jeg restless legs av. Men det har vel med dosen å gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (3 timer siden):

Jeg fikk trilafon sprøyte hver tiende dag med høy dose, jeg sluttet å snakke og tenke. Og cisordinol sprøye fikk jeg restless legs av. Men det har vel med dosen å gjøre? 

Jeg fikk restless legs av fluanxol og t4ilqfon

Anonymkode: e31d9...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 6.6.2023 den 16.59):

Jeg fikk restless legs av fluanxol og t4ilqfon

Anonymkode: e31d9...e69

Jada. For alle Ap finnes det flere personer som kan fortelle om bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...