Gå til innhold

Gjøre noe ulovlig slik at man dømmes til behandling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vil virkelig ha hjelp så vurderer å gjøre noe ulovlig slik at jeg kan dømmes til behandling. Er det lett? 

Anonymkode: df88e...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GammelLurker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil virkelig ha hjelp så vurderer å gjøre noe ulovlig slik at jeg kan dømmes til behandling. Er det lett? 

Anonymkode: df88e...b4f

Dummeste jeg har hørt. Du får ikke bare behandling. Du blir innestengt i årevis, hvis ikke hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å bli tatt for å fake psykose uten å være reelt psykotisk tror jeg er vanvittig pinlig og lite fordelaktig for rett til behandling senere i livet. 

Anonymkode: 1b3af...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (12 timer siden):

Først og fremst må du være psykotisk.

Må ikke være psykotisk.

Anonymkode: df88e...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg vil virkelig ha hjelp så vurderer å gjøre noe ulovlig slik at jeg kan dømmes til behandling. Er det lett? 

Anonymkode: df88e...b4f

Du får nok hjelp uten å måtte gjøre noe ulovlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Må ikke være psykotisk.

Anonymkode: df88e...b4f

Korrekt. En må ha en "alvorlig sinnslidelse".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan også dømmes til rusbehandling. Da er det valgfritt å gå i rusbehandling sånn egentlig, men vilkåret er jo at hvis en takker nei til rusbehandling så blir det fengsel istedet. Så sånn sett er det jo som å dømmes til behandling. Paragraf 12-soning. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (59 minutter siden):

Korrekt. En må ha en "alvorlig sinnslidelse".

Ja nettopp. 

Glitter skrev (26 minutter siden):

Man kan også dømmes til rusbehandling. Da er det valgfritt å gå i rusbehandling sånn egentlig, men vilkåret er jo at hvis en takker nei til rusbehandling så blir det fengsel istedet. Så sånn sett er det jo som å dømmes til behandling. Paragraf 12-soning. 

Ja, jeg er jo ikke ute etter å straffe meg selv så jeg vil heller dømmes til behandling enn fengsel. 

Anonymkode: df88e...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja nettopp. 

Ja, jeg er jo ikke ute etter å straffe meg selv så jeg vil heller dømmes til behandling enn fengsel. 

Anonymkode: df88e...b4f

Og hva planlegger du å gjøre da som du tenker vil utløse at du havner i tvungent behandling? 

Altså jeg får nok rusbehandling istedenfor fengsel og veien til å få det var ikke akkurat behagelig for verken meg eller andre. 

Det er dessuten ikke gøy å være i rusbehandling og i hvert fall ikke når man er der på dom for da har en mindre frihet ofte. 

Jeg ønsker rusbehandling, men jeg vil ha den frivillig. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (5 minutter siden):

Det er dessuten ikke gøy å være i rusbehandling og i hvert fall ikke når man er der på dom for da har en mindre frihet ofte. 

Jeg ønsker rusbehandling, men jeg vil ha den frivillig. 

Det er ikke gøy å være innlagt heller men nødvendig noen ganger, det skal ikke være gøy og det skal heller ikke rusbehandling heller? 

Men du vil jo ha rusbehandling? Da er det vel det samme om det er frivillig eller tvang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (48 minutter siden):

Det er ikke gøy å være innlagt heller men nødvendig noen ganger, det skal ikke være gøy og det skal heller ikke rusbehandling heller? 

Men du vil jo ha rusbehandling? Da er det vel det samme om det er frivillig eller tvang? 

Jeg prøver bare å forklare AB at det er en dårlig idé det hn tenker på.

Ikke noe rundt hva jeg mener selv om min situasjon. Men nei det er kjipt med tvang uansett da mister jeg noen friheter osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også veldig egoistisk å gjøre noe ulovlig for at en selv skal få behandling. Hva med ofrene eller de som blir berørt av kriminaliteten du begår? Tenker du ikke på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (1 time siden):

Jeg prøver bare å forklare AB at det er en dårlig idé det hn tenker på.

Ikke noe rundt hva jeg mener selv om min situasjon. Men nei det er kjipt med tvang uansett da mister jeg noen friheter osv. 

Ok da misforstod jeg, beklager :) Ja tvang er ikke bra men det må jo til det og av og til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Ok da misforstod jeg, beklager :) Ja tvang er ikke bra men det må jo til det og av og til. 

Går fint. :) Ja det er nødvendig av og til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 time siden):

Hva om du ikke blir dømt til psykisk hjelp og havner i fengsel i stedet for?

Vi får håpe det.

Anonymkode: a289d...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil tro ts blir gjennomskuet og dømt til fengsel. Tvunget psykisk helsevern er vel ikke i første gang beregnet på de som vil i behandling. Avhengig av ugjerningen er vel psykopati en mer utløsende årsak hos ts enn psykose. Etter som hen vet at det hen planlegger utløser tvunget psykisk helsevern eller fengsel.

Anonymkode: a289d...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...