Gå til innhold

Hvordan formidle uten å gjøre pårørende redde?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har stor indre smerte og ønsker meg bort fra livet. 

Ønsker så å formidle det, men vet ikke hvordan uten å gjøre folk bekymret. 

Anonymkode: ce09e...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan du ikke formidle uten at folk blir bekymret. Men det er bra du ønsker å være åpen og prate med dem om det.

Det kan kanskje gjøre det litt lettere for dem hvis du samtidig formidler om du har en plan for hvordan du kan jobbe for å få det bedre. Om du f.eks går til behandling og følger et opplegg, eller om du skal ta en prat med fastlegen for å starte prosessen med å få i gang behandling osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (57 minutter siden):

Det kan du ikke formidle uten at folk blir bekymret. Men det er bra du ønsker å være åpen og prate med dem om det.

Det kan kanskje gjøre det litt lettere for dem hvis du samtidig formidler om du har en plan for hvordan du kan jobbe for å få det bedre. Om du f.eks går til behandling og følger et opplegg, eller om du skal ta en prat med fastlegen for å starte prosessen med å få i gang behandling osv.

Takk. Jeg tok en tur hjem til foreldrene mine. Nå koser vi oss med mat og tv. Det hjalp litt. Har ikke sagt noe spesielt da. 

Anonymkode: ce09e...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GammelLurker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Takk. Jeg tok en tur hjem til foreldrene mine. Nå koser vi oss med mat og tv. Det hjalp litt. Har ikke sagt noe spesielt da. 

Anonymkode: ce09e...e70

Anbefaler deg å kontakte legevakten dersom du har planer. Du må ikke gi opp.

Jeg har selv begått selvmord, og det anbefales absolutt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
GammelLurker skrev (42 minutter siden):

Anbefaler deg å kontakte legevakten dersom du har planer. Du må ikke gi opp.

Jeg har selv begått selvmord, og det anbefales absolutt ikke.

Har du? Javel....?  Jeg blir her til i morgen. Går nok bra. Blir å kontakte fast legen på mandag tenker jeg. 

Anonymkode: ce09e...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GammelLurker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du? Javel....?  Jeg blir her til i morgen. Går nok bra. Blir å kontakte fast legen på mandag tenker jeg. 

Anonymkode: ce09e...e70

Vil ikke avspore fra din sak men ja, det har jeg.

Håper du ikke gjør det. Sender virtuelle klem din vei ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk. Jeg tok en tur hjem til foreldrene mine. Nå koser vi oss med mat og tv. Det hjalp litt. Har ikke sagt noe spesielt da. 

Anonymkode: ce09e...e70

Fornuftig at du dro hjem en tur; å være sammen med noen som bryr seg om deg kan lindre litt. Jeg tenker at du godt kan fortelle litt om fortvilelsen din også, jeg ville ha foretrukket det om du var en av mine nærmeste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...