Gå til innhold

Hvordan ville Norge klart seg i krig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tenker på forsvarsstyrker primært, men også i forhold til overlevelse (matsituasjon). 

Mener du vi er godt nok forberedt? Hvordan kan vi bli bedre? (på overordnet nivå - militær, men også nede på bakken - bønder og privatpersoner)

Anonymkode: 02f5a...10d

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/473340-hvordan-ville-norge-klart-seg-i-krig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Når det gjelder forsvar er jeg usikker da jeg har lest at vi kommer til kort ved et angrep. Men jeg har egentlig ikke peiling her, og det trenger jeg ikke å ha heller. 

Når det gjelder å klare seg som befolkning på mat, ressurser osv er jeg skeptisk men optimistisk. Jeg er ikke særlig imponert over hvordan vi taklet hverandres utfordringer og toleransen ovenfor hverandre under pandemien. Så mye krangling og tull, og enda verre : aggresjon. 

Men så tenker jeg at mennesker kan overraske, og der er de som har tatt mye på alvor når det gjelder beredskap. Vi trenger folk som samler og hjelper pluss organiserer, men om det er mange som kan er et spørsmål. Ikke blir jeg imponert over hvor lite folk vet om hva vi bør ha og kunne heller. Så litt ambilavent men har håp. 

Det viktigste er at folk skjønner samarbeid. Det er jo helt avgjørende for hvordan det vil gå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...