Gå til innhold

Hva vil "telefonnotat" i journalen si?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når jeg leser journalen min så står det over de fleste notatene "journalnotat", men noen få av de står det "telefonnotat". Hva betyr dette? At de har snakket feks med mine pårørende i telefonen? Kan det være andre enn mine pårørende de har snakket med? Prøver å finne ut av noe.... 

Anonymkode: e059d...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når jeg leser journalen min så står det over de fleste notatene "journalnotat", men noen få av de står det "telefonnotat". Hva betyr dette? At de har snakket feks med mine pårørende i telefonen? Kan det være andre enn mine pårørende de har snakket med? Prøver å finne ut av noe.... 

Anonymkode: e059d...9ca

Vet ikke, men kan det ha vært deg de har pratet med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (59 minutter siden):

Vet ikke, men kan det ha vært deg de har pratet med? 

Nei. Jeg var innlagt da og de hadde tatt fra meg telefonen, så meg var det nok ikke. 

Anonymkode: e059d...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare gå inn på telefon-notatet og lese da? Da skal det stå hvem de har snakket med og om hva. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 timer siden):

Kan du ikke bare gå inn på telefon-notatet og lese da? Da skal det stå hvem de har snakket med og om hva. 

Nei, det er sperret... Står ikke noe om hvem det er snakket med eller om hva, ei heller hvorfor jeg ikke har innsyn. Så kjenner jeg er litt skeptisk. 

Anonymkode: e059d...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det er sperret... Står ikke noe om hvem det er snakket med eller om hva, ei heller hvorfor jeg ikke har innsyn. Så kjenner jeg er litt skeptisk. 

Anonymkode: e059d...9ca

Jeg kan på en måte skjønne at du uroer deg litt.. Men tror ikke de har snakket noe stygt om deg, hvis det er det du er redd for. Når helsepersonell snakker om pasienter seg i mellom er jeg ganske sikker på at grunnen er hvordan hjelpe dem best. De har også fysiske møter hvor de diskuterer pasienter, og man får ikke innsyn i det heller. Prøv å slappe av og ikke tenke så mye på dette. De er der for å hjelpe deg best mulig, ikke for å gjøre livet ditt vanskeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det kan være telefoner internt. F.eks har jeg sett slike telefonnotat oppført på min journal  når avdelingen har ringt til vakthavende lege. 

Anonymkode: c17a0...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, det er sperret... Står ikke noe om hvem det er snakket med eller om hva, ei heller hvorfor jeg ikke har innsyn. Så kjenner jeg er litt skeptisk. 

Anonymkode: e059d...9ca

Hva mener du med sperret? Hvordan vet du at det er sperret? 

Anonymkode: 65772...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Når jeg leser journalen min så står det over de fleste notatene "journalnotat", men noen få av de står det "telefonnotat". Hva betyr dette? At de har snakket feks med mine pårørende i telefonen? Kan det være andre enn mine pårørende de har snakket med? Prøver å finne ut av noe.... 

Anonymkode: e059d...9ca

Spørre dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå svarer jeg generelt og ikke om TS. For hver pasient som blir innlagt er det oftest mange telefoner som må tas. Til fastlege, NAV, arbeidsgiver, pårørende, husvert, kennel, til institusjoner pasienten har vært behandlet på før. Til neste sted i behandlingen enten det er internt eller eksternt. Det er svært sjelden det ikke er en eneste telefon som må tas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (11 timer siden):

Jeg kan på en måte skjønne at du uroer deg litt.. Men tror ikke de har snakket noe stygt om deg, hvis det er det du er redd for. Når helsepersonell snakker om pasienter seg i mellom er jeg ganske sikker på at grunnen er hvordan hjelpe dem best. De har også fysiske møter hvor de diskuterer pasienter, og man får ikke innsyn i det heller. Prøv å slappe av og ikke tenke så mye på dette. De er der for å hjelpe deg best mulig, ikke for å gjøre livet ditt vanskeligere.

Ja, jeg skal forsøke la det ligge. Men hva om det er noe jeg burde vite? Det er jo åpenbart av betydning ettersom jeg ikke får lese hva som står?

Anonymkode: e059d...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva mener du med sperret? Hvordan vet du at det er sperret? 

Anonymkode: 65772...76f

Det står i notatet at der er informasjon i en annen del av journalen enn den jeg har fått skrevet ut, og at denne informasjonen bare skal leses av mine behandlere.

Anonymkode: e059d...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (3 timer siden):

Nå svarer jeg generelt og ikke om TS. For hver pasient som blir innlagt er det oftest mange telefoner som må tas. Til fastlege, NAV, arbeidsgiver, pårørende, husvert, kennel, til institusjoner pasienten har vært behandlet på før. Til neste sted i behandlingen enten det er internt eller eksternt. Det er svært sjelden det ikke er en eneste telefon som må tas.

Jeg har aldri opplevd at det står at der er ett telefonnotat som ikke inneholder informasjon gitt fra pårørende. Kan det være at dette journalnotatet jeg ikke får lese også inneholder dette? Da må det jo åpenbart være noe jeg burde vite, som mine pårørende ikke har fortalt meg?

Anonymkode: e059d...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har aldri opplevd at det står at der er ett telefonnotat som ikke inneholder informasjon gitt fra pårørende. Kan det være at dette journalnotatet jeg ikke får lese også inneholder dette? Da må det jo åpenbart være noe jeg burde vite, som mine pårørende ikke har fortalt meg?

Anonymkode: e059d...9ca

Jeg vil overhode ikke spekulere hva innholdet i et telefonnotat inneholder eller hvem behandler har snakket med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (8 timer siden):

Jeg vil overhode ikke spekulere hva innholdet i et telefonnotat inneholder eller hvem behandler har snakket med.

Nei, det er nok best å la være. Dog plager det meg veldig å ikke vite. Det må jo være ganske så viktig og alvorlig når de har sperret notatet? (Vet du sa at du ikke vil spekulere, men det overnevnte er altså bare en konklusjon fra min side).

Anonymkode: e059d...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...