Gå til innhold

Jeg er ødelagt på innsiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har så mange tanker og følelser som ikke er ok. Så mye skyldfølelse. Jeg prøver å jobbe med det, men det føles som å bygge et hus uten grunnmur. Det blir veldig halvveis… 

Jeg lever bare halvveis og jeg kan ikke se for meg å leve på noen annen måte. Det er for mye ved meg som er feil og jeg kjenner på selvforakt og selvhat hver dag. Mange ting prøver jeg å plassere langt inn i underbevisstheten, men de er der jo likevel. 

Jeg later som om ting er bedre enn det de er. Jeg ler, gjør andre ting enn å bare gråte. Men under overflaten ligger følelsene av avmakt og jeg vil egentlig bare gråte. Ikke bare for meg selv, men for de rundt meg også.

Får jeg noen gang fred med meg selv? Jeg spør om hjelp, men det blir også halvveis, for jeg føler ikke jeg fortjener det. Men kanskje fokuset bør være på om jeg trenger det, ikke om jeg fortjener det? 
 

 

Anonymkode: c879e...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drømmeautomat

Får du til å gjøre noe som endrer din egen eller andres ytre livssituasjon i positiv retning? I så fall kan det hende den indre følelsen følger etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har så mange tanker og følelser som ikke er ok. Så mye skyldfølelse. Jeg prøver å jobbe med det, men det føles som å bygge et hus uten grunnmur. Det blir veldig halvveis… 

Jeg lever bare halvveis og jeg kan ikke se for meg å leve på noen annen måte. Det er for mye ved meg som er feil og jeg kjenner på selvforakt og selvhat hver dag. Mange ting prøver jeg å plassere langt inn i underbevisstheten, men de er der jo likevel. 

Jeg later som om ting er bedre enn det de er. Jeg ler, gjør andre ting enn å bare gråte. Men under overflaten ligger følelsene av avmakt og jeg vil egentlig bare gråte. Ikke bare for meg selv, men for de rundt meg også.

Får jeg noen gang fred med meg selv? Jeg spør om hjelp, men det blir også halvveis, for jeg føler ikke jeg fortjener det. Men kanskje fokuset bør være på om jeg trenger det, ikke om jeg fortjener det? 
 

 

Anonymkode: c879e...cec

Du er ikke ødelagt men har du lest Mashlows behovspyramide? 

For all del gråt for deg selv hvis du trenger det. Ikke nødvendig å gråte for andre, det får de klare selv. 

Ikke lull deg inn å fortjene det ene eller det andre. Husk menneskerettighetene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (4 timer siden):

Får du til å gjøre noe som endrer din egen eller andres ytre livssituasjon i positiv retning? I så fall kan det hende den indre følelsen følger etter. 

Ts her: 
Ja. Forhåpentligvis gjør jeg det. Det blir veldig små steg kanskje. Jeg vil jo gjerne gjøre alt på en gang. Men det er kanskje ok å bruke litt tid? 

Anonymkode: c879e...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cathlin skrev (4 timer siden):

Du er ikke ødelagt men har du lest Mashlows behovspyramide? 

For all del gråt for deg selv hvis du trenger det. Ikke nødvendig å gråte for andre, det får de klare selv. 

Ikke lull deg inn å fortjene det ene eller det andre. Husk menneskerettighetene. 

Takk for svar. Skal tenke på det!

Anonymkode: c879e...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...