Gå til innhold

Nervøsitet og puls stigning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Pulsen min øker ikke når jeg er nervøs til tross for fysiske symptomer, hva kan grunnen til det være? Jeg har pulsklokke og bruker sjekke hvilken puls jeg har når jeg er i situasjoner som gjør meg nervøs for "morroskyld" og fordi jeg synes det er interessant. Men pulsen min ligger på min normal (80-90). 

Anonymkode: 32a0e...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Pulsen min øker ikke når jeg er nervøs til tross for fysiske symptomer, hva kan grunnen til det være? Jeg har pulsklokke og bruker sjekke hvilken puls jeg har når jeg er i situasjoner som gjør meg nervøs for "morroskyld" og fordi jeg synes det er interessant. Men pulsen min ligger på min normal (80-90). 

Anonymkode: 32a0e...89d

Måler den pulsen på håndleddet? Det er svært upålitelig. :) Jeg plages innimellom med anfall av heftig hjertebank, så voldsomt at brystkassen rister og det synes utenpå klærne. Pulsklokka viser 70... Ved manuell måling mot blodåre på halsen var pulsen 130.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (10 minutter siden):

Måler den pulsen på håndleddet? Det er svært upålitelig. :) Jeg plages innimellom med anfall av heftig hjertebank, så voldsomt at brystkassen rister og det synes utenpå klærne. Pulsklokka viser 70... Ved manuell måling mot blodåre på halsen var pulsen 130.

Måler på håndleddet ja. Men pulsen klokka måler stiger jo når jeg trener? Vil det si at tallet alltid er lavere enn det det faktisk er?

Anonymkode: 32a0e...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Måler på håndleddet ja. Men pulsen klokka måler stiger jo når jeg trener? Vil det si at tallet alltid er lavere enn det det faktisk er?

Anonymkode: 32a0e...89d

Den stiger når jeg trener hos meg også, men tydeligvis ikke ved andre påkjenninger som gir pulsøkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Den stiger når jeg trener hos meg også, men tydeligvis ikke ved andre påkjenninger som gir pulsøkning.

Så merkelig. Skal tro hvorfor det er sånn.

Anonymkode: 32a0e...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så merkelig. Skal tro hvorfor det er sånn.

Anonymkode: 32a0e...89d

Vet ikke, men det er flere som har samme erfaring. Pulsbelte rundt brystet er det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøtteknotten

Pulsmåler på klokker baserer seg vel på noe fargeendring-greier? Kan vel kanskje være pga det er litt flere endringer som skjer når man trener (er jo ikke bare pulsen som øker da, men pust/varme/svette). 
 

Men vil si min fanger opp ganske greit.. Har en hvilepuls, i følge klokka selvsagt, på under 60 - så måtte bare le en gang jeg satt på et venterom og var ekstremt nervøs for det som ventet, for da viste den en puls på over 100 etter et kvarter med rumpa på en stol 😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bøtteknotten skrev (8 timer siden):

Pulsmåler på klokker baserer seg vel på noe fargeendring-greier? Kan vel kanskje være pga det er litt flere endringer som skjer når man trener (er jo ikke bare pulsen som øker da, men pust/varme/svette). 
 

Men vil si min fanger opp ganske greit.. Har en hvilepuls, i følge klokka selvsagt, på under 60 - så måtte bare le en gang jeg satt på et venterom og var ekstremt nervøs for det som ventet, for da viste den en puls på over 100 etter et kvarter med rumpa på en stol 😆 

Åja. Det kan godt hende det er. 

Hehe, det er litt rart det der, hvordan pulsen blir påvirket. Eller, det har jo sikkert en eller annen funksjon da men.

Anonymkode: 32a0e...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...