AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 Del Skrevet 15. juni 2023 Hvilke spørsmål tenker du det IKKE er greit å stille behandler? Behandler jeg hadde en gang spurte om jeg hadde spørsmål, kunne spørre om hva som helst og jeg skulle få svar. Jeg klarte ikke helt komme på noe å spørre om egentlig, men det fikk meg litt til å tenke: Hvilke spørsmål tenker en det ikke er greit å stille i en pasient-behandler relasjon? Anonymkode: 00908...464 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 Del Skrevet 15. juni 2023 "Hvordan er sexlivet ditt?" Anonymkode: 5c30b...7ef 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 Del Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvilke spørsmål tenker du det IKKE er greit å stille behandler? Behandler jeg hadde en gang spurte om jeg hadde spørsmål, kunne spørre om hva som helst og jeg skulle få svar. Jeg klarte ikke helt komme på noe å spørre om egentlig, men det fikk meg litt til å tenke: Hvilke spørsmål tenker en det ikke er greit å stille i en pasient-behandler relasjon? Anonymkode: 00908...464 Det som har med behandlers privatliv å gjøre. Anonymkode: a5f52...780 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 Del Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det som har med behandlers privatliv å gjøre. Anonymkode: a5f52...780 Kunne du gitt ett eksempel? Type hvor mange barn behandler har eller om hen er gift eller ikke eller om hva samboeren jobber med? Personlig ser jeg ikke noe galt i å stille de spørsmålene? Anonymkode: 00908...464 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 Del Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kunne du gitt ett eksempel? Type hvor mange barn behandler har eller om hen er gift eller ikke eller om hva samboeren jobber med? Personlig ser jeg ikke noe galt i å stille de spørsmålene? Anonymkode: 00908...464 Hvilken relevans har det til ditt sykdomsforløp å gjøre å vite hvor mange barn behandler har eller hvor vedkommendes samboer jobber? Kunne aldri fallt meg inn å stille slike spørsmål. Anonymkode: a5f52...780 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 Del Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilken relevans har det til ditt sykdomsforløp å gjøre å vite hvor mange barn behandler har eller hvor vedkommendes samboer jobber? Kunne aldri fallt meg inn å stille slike spørsmål. Anonymkode: a5f52...780 Det er vel ikke så relevant sådan. Men for meg (og sikkert andre) ligger der litt trygghet i å vite sånne småting. Det gjør på en måte behandler mer "menneskelig". Anonymkode: 00908...464 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 15. juni 2023 Del Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilken relevans har det til ditt sykdomsforløp å gjøre å vite hvor mange barn behandler har eller hvor vedkommendes samboer jobber? Kunne aldri fallt meg inn å stille slike spørsmål. Anonymkode: a5f52...780 Resultater i behandlingen kommer mye an på relasjonen og kjemien mellom behandler og pasient. Derfor kan det å få bli litt kjent med behandler være bra for behandlingen. Når det er sagt så vet jeg ikke masse om min tidligere behandler. Bare overfladiske ting. Og vår relasjon er veldig bra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 Del Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel ikke så relevant sådan. Men for meg (og sikkert andre) ligger der litt trygghet i å vite sånne småting. Det gjør på en måte behandler mer "menneskelig". Anonymkode: 00908...464 Det menneskelige kan vel kanskje heller få lov til å komme til syne gjennom samtaler om deg og ditt forløp, fremfor å redegjøre for eget privatliv? Anonymkode: a5f52...780 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 Del Skrevet 15. juni 2023 Du kan spørre om hva som helst, men det er ikke gitt at du vil få svar på alt du spør om. Psykologen har sagt til meg at jeg ikke skal sensurere meg eller ta ansvar for hennes følelser. Om det er noe hun ikke vil svare på så klarer hun helt fint å sette de grensene selv. Anonymkode: 7d5a0...ca4 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 15. juni 2023 Del Skrevet 15. juni 2023 Jeg hadde spurt hvorfor behandler ikke tar AD eller AP. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 15. juni 2023 Del Skrevet 15. juni 2023 Det første spørsmålet jeg alltid stiller til nye behandlere er hvordan det er å ha perfekt psyke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GammelLurker Skrevet 15. juni 2023 Del Skrevet 15. juni 2023 Everybody skrev (6 minutter siden): Det første spørsmålet jeg alltid stiller til nye behandlere er hvordan det er å ha perfekt psyke. Og de svarer, med stor ydmykhet: kjære deg, det finnes ikke slikt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 Del Skrevet 15. juni 2023 Everybody skrev (56 minutter siden): Det første spørsmålet jeg alltid stiller til nye behandlere er hvordan det er å ha perfekt psyke. Hva svarte de da? Hva svarte nr 1 Nr2 Nr3 Venter i spenning Anonymkode: ed4e2...d9d 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 16. juni 2023 Del Skrevet 16. juni 2023 Dette kan besvares på to måter: 1. Du kan spørre om hva som helst, og det er behandlers ansvar å svare eller ikke. 2. En spør ikke behandler om private ting utenom faglig bakgrunn som hvor en er utdannet, når og hvor en har sin arbeidserfaring fra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.