Gå til innhold

Du med bipolar - er du sensitiv for mange ting?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Litt dårlig formulert overskrift, kanskje.

- Men jeg blir emosjonelt påvirket av så mye. Eksempler er: ulike typer lys, en viss type vind, måten skyene på himmelen er, temperaturen ute, farger - feks. en malingsfarge på veggen. Mange sånne tilfeldige ting.

Og da mener jeg ikke at jeg får en episode av disse tingene, men at jeg får mange ulike følelser knyttet til disse tingene hver dag. Det må ikke være negativt. For eksempel kan én type soloppgang få meg til å føle meg trygg, glad og optimistisk, mens en annen soloppgang kan gi meg en følelse av sorg, og jeg må gråte.  

Når jeg snakker med andre, virker det som om jeg oppfatter/knytter ulike stemninger til tilfeldigheter mer enn de jeg kjenner. Jeg kan få en eller flere følelser knyttet til ting der andre tenker at det er sol og delvis skyet, eller at det er fint et sted, og at ting i området ikke minner dem om ti ulike stemninger og følelser.

Jeg er generelt veldig emosjonell. Blir fort rørt, og tankefull/bevisst rundt følelser som er knyttet til det rundt oss.

Er det flere som kjenner igjen dette?

Anonymkode: 69a0f...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja! Særlig det med vind og lys og farger. 

Anonymkode: 863ac...1ec

Interessant. Takk som deler 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner meg veldig igjen i det siste. er det slik at du drar det litt mot filosofi? For det gjør gjerne jeg, ofte under hypomani.

Anonymkode: eb422...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner meg veldig igjen i det siste. er det slik at du drar det litt mot filosofi? For det gjør gjerne jeg, ofte under hypomani.

Anonymkode: eb422...dac

Interessant! Jeg filosoferer en del ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...