Gå til innhold

Litium vs Lamictal for bipolar depresjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har byttet fra det Litium til Lamictal pga bivirkninger. Opptur har vi regulert fint med ap som behovsmedisin. Kjenner jeg gruer meg til høsten og vinteren fordi jeg ikke vet om Lamictal dekker nok for depresjonene. Litium var faktisk veldig antidepressiva for meg selv om jeg har lest at mange ikke har samme erfaring. Redd Lamictal ikke er sterk eller riktig nok medisin og at jeg får en av de grusomme depresjonene igjen. Dere dom har kjennskap til disse medisinene, hvilket av dem opplevde dere som gode for å behandle depresjoner? 

Anonymkode: 92a82...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FjellOgDalar

Lamictal er mer antidepressiv effekt enn litium, og er derfor førstevalg ved bp2. Dessverre er ikke behandling av ulike sykdommer noe size fits all. Man må prøve seg fram. Noen har f.eks bedre effekt av å ta et ad sammen med Lamictal 

Endret av FjellOgDalar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
FjellOgDalar skrev (11 minutter siden):

Lamictal er mer antidepressiv effekt enn litium, og er derfor førstevalg ved bp2. Dessverre er ikke behandling av ulike sykdommer noe size fits all. Man må prøve seg fram. Noen har f.eks bedre effekt av å ta et ad sammen med Lamictal 

Ok, jeg har bp1. Litium går ikke pga bivirkninger. Mani har vi klart å fikse med ap. Men vet ikke med depresjoner enda og uroer meg

Anonymkode: 92a82...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ut til å ha mer antidepressiv effekt av Litium enn jeg hadde av Lamictal. Har ikke vært dypt deprimert etter jeg begynte på Litium. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...