Gå til innhold

Trenger hjelp til hvilken vin jeg kan gi bort.


emilie321

Anbefalte innlegg

Har hatt en som har hjulpet meg med å vaske og så beise terrassen. Hadde egentlig tenkt å gi en blomsterbukett, men det kan bli litt vanskelig å få gitt vedkommende det nå i varmen (blomstene vil bli stående i bil i flere timer) Så da tenker jeg at en flaske vin er bedre, men har jo ikke peiling. Drikker selv ikke rødvin og bare en sjelden gang hvitvin. Trenger hjelp til å finne en god flaske rødvin eller hvitvin. Tenkte en pris på rundt 300kr +/-.  Hva liker dere og hva bør jeg gi bort nå i varmen?  Rødvin eller hvitvin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom mottaker liker champagne ville jeg kjøpt det. (Champagne - ikke prosecco eller liknende skvip!)

Dersom Champagne ikke er aktuelt ville jeg kjøpt hvitvin - forutsatt at vedkommende drikker hvit.

Spør på Polet etter en vin i passende prisklasse som kan nytes uten mat. Ev, kan du kjøpe to flasker tørr Riesling. Får helt anstendig Riesling til drøyt 150,-. I en gavepose vil det se veldig fint ut med to flasker.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ihvertfall en god vin til den prisen. Jeg har ikke peiling egentlig, men spør på polet og si hvordan du tenker den skal nytes, om det er til mat, annet eller bare "kos"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sikker på at vedkommende drikker vin? Hadde vi fått vin, i alle fall rødvin, hadde den ganske enkelt blitt gitt videre og da er vel litt av poenget med gaven borte...

Ellers ville jeg bedt om hjelp på polet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (2 timer siden):

Har hatt en som har hjulpet meg med å vaske og så beise terrassen. Hadde egentlig tenkt å gi en blomsterbukett, men det kan bli litt vanskelig å få gitt vedkommende det nå i varmen (blomstene vil bli stående i bil i flere timer) Så da tenker jeg at en flaske vin er bedre, men har jo ikke peiling. Drikker selv ikke rødvin og bare en sjelden gang hvitvin. Trenger hjelp til å finne en god flaske rødvin eller hvitvin. Tenkte en pris på rundt 300kr +/-.  Hva liker dere og hva bør jeg gi bort nå i varmen?  Rødvin eller hvitvin?

Faustino 1 med gulltråder.

 

Skjermbilde 2023-06-18 kl. 12.43.27.png

Anonymkode: f083f...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt en god Chablis, gjerne premiere cru. Det får du for 300, og jeg synes det er en bedre gave enn to flasker billig vin.

Alternativt champagne eller en god Cremant de Bourgogne, sistnevnte får du fra ca kr 160 og litt oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville sett an mottaker. Er vedkommende glad i / opptatt av vin ville jeg kjøpt en dyrere, feks Amarone eller Chateauneuf-de-pape. Ellers kan det være fint å få to i en gavepose, feks en rose og hvit eller en hvit og rød, feks en Chardonnay og en Valpolicella ripasso.  De på polet kan sikkert gi tips. 
 

Så send gjerne vedkommende hit for her trengs veranda-hjelp😂😂

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (4 timer siden):

Du får ihvertfall en god vin til den prisen. Jeg har ikke peiling egentlig, men spør på polet og si hvordan du tenker den skal nytes, om det er til mat, annet eller bare "kos"

Jeg hadde tenkt å spørre på polet, men hadde vært fint å høre andres mening. Sånn prismessig så hadde jeg tenkt å gi noe ala hva en bukett blomster koster.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 timer siden):

Du er sikker på at vedkommende drikker vin? Hadde vi fått vin, i alle fall rødvin, hadde den ganske enkelt blitt gitt videre og da er vel litt av poenget med gaven borte...

Ellers ville jeg bedt om hjelp på polet. :) 

Vet ikke om vedkommende drikker vin, men vet at hun iallefall drikker annen alkoholholdige drikker. 

Her hadde den også blitt gitt videre, men tenker at da viser jeg iallefall at jeg satt pris på det hun gjorde for meg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (3 timer siden):

Jeg ville kjøpt en god Chablis, gjerne premiere cru. Det får du for 300, og jeg synes det er en bedre gave enn to flasker billig vin.

Alternativt champagne eller en god Cremant de Bourgogne, sistnevnte får du fra ca kr 160 og litt oppover.

Det hørtes bra ut.  Jeg synes det også det høres ut som en bedre gave enn 2 flasker billig vin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (2 timer siden):

Jeg ville sett an mottaker. Er vedkommende glad i / opptatt av vin ville jeg kjøpt en dyrere, feks Amarone eller Chateauneuf-de-pape. Ellers kan det være fint å få to i en gavepose, feks en rose og hvit eller en hvit og rød, feks en Chardonnay og en Valpolicella ripasso.  De på polet kan sikkert gi tips. 
 

Så send gjerne vedkommende hit for her trengs veranda-hjelp😂😂

Jeg tror vedkommende er glad i god drikke og vil nok heller sette pris på en veldig god vin enn to halvgode, men  vet jo ikke om hun liker vin da. Må bare ta en sjanse. 

Hihihihi.... skulle gjerne sendt henne til deg🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (2 timer siden):

Vet ikke om vedkommende drikker vin, men vet at hun iallefall drikker annen alkoholholdige drikker. 

Polet har gavekort, hvis det er et alternativ. Litt kjedeligere, men veldig "trygt". Tror også man kan bytte uåpnede flasker hvis man skulle få en gave som er helt feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (25 minutter siden):

Polet har gavekort, hvis det er et alternativ. Litt kjedeligere, men veldig "trygt". Tror også man kan bytte uåpnede flasker hvis man skulle få en gave som er helt feil. 

Det var nyttig informasjon, takk. Skal undersøke det, for da er det jo ikke noe å stresse med. Da kan hun eventuelt bare bytte flaske👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laban skrev (31 minutter siden):

Polet har gavekort, hvis det er et alternativ. Litt kjedeligere, men veldig "trygt". Tror også man kan bytte uåpnede flasker hvis man skulle få en gave som er helt feil. 

Man kan bytte vin kjøpt på Polet - trenger ikke ha med kvittering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E7H7 skrev (1 time siden):

Man kan bytte vin kjøpt på Polet - trenger ikke ha med kvittering. 

Så bra da, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...