Gå til innhold

Jeg er ond


GammelLurker

Anbefalte innlegg

GammelLurker

Jeg er den tause. Jeg er den som leser tankene, som lurer på hva andre tenker om meg og mitt indre. Jeg observerer og blir observert. Jeg er den som er godt likt, fordi mitt ytre roper "snill", "grei", osv. Men mitt indre er ikke like snilt eller vakkert. Jeg er rett og slett et monster, en som har begått flere grusomme forbrytelser. Jeg fortjener ikke å eksistere, selv som død. Jeg fortjener å brenne i evig helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GammelLurker

Skal gi et eksempel. En gang for mange år siden, gjorde jeg noe ekkelt og lavmælt. Jeg var administrator for en gruppe for gravide kvinner. For alt de visste var jeg også gravid. Men jeg var en mannlig tenåring som tenkte det var fascinerende å ha makt som admin. Derfor gjorde jeg det. Nå når jeg tenker på det, var det jeg gjorde utrolig ekkelt og ikke minst skummelt. Jeg spionerte på sårbare gravide kvinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt vanlig å ha noen tabber på CVen. Du er ikke ond av den grunn, særlig ikke når du viser anger

Anonymkode: 84510...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GammelLurker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Kanskje du er psykopat.

Anonymkode: 63d57...973

Kanskje jeg er det. Og du er ikke særlig empatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GammelLurker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Helt vanlig å ha noen tabber på CVen. Du er ikke ond av den grunn, særlig ikke når du viser anger

Anonymkode: 84510...217

Men når det blir for mange tabber er noe ikke riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Kanskje du er psykopat.

Anonymkode: 63d57...973

Eller bare autisme. Ved autisme har man nedsatt empati

Anonymkode: e38f3...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Eller bare autisme. Ved autisme har man nedsatt empati

Anonymkode: e38f3...c16

Det er en myte. Man har empati, den bare trigges ikke like lett for en forstår ikke alltid situasjonen. Når man forstår situasjonen så er empatien normal. 

Anonymkode: 7827d...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er en myte. Man har empati, den bare trigges ikke like lett for en forstår ikke alltid situasjonen. Når man forstår situasjonen så er empatien normal. 

Anonymkode: 7827d...4ca

Så du sier at alle psykologer tar feil? 

Anonymkode: e38f3...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du sier at alle psykologer tar feil? 

Anonymkode: e38f3...c16

Åjaaa. Så ALLE psykologer sier at en med asperger har nedsatt empati? 

Anonymkode: 7827d...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eller bare autisme. Ved autisme har man nedsatt empati

Anonymkode: e38f3...c16

Det går an å lære seg å forstå! Det er ikke like lett for de med autisme å alltid skjønne hva de skal førstå, men det kan de altså fint lære. Hvis folk rundt har tålmodighet, kjærlighet og toleranse er mye gjort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GammelLurker skrev (3 timer siden):

Kanskje jeg er det. Og du er ikke særlig empatisk.

Hallo? Du skriver jo selv at du er et monster og har begått flere grusomme forbrytelser? Og så ironiserer du over manglende empati med deg ? Her var du manipulerende..

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykopater er gjerne mestere på å manipulere, de virker snille og greie utenpå men har alltid en agenda for egen vinning. De later som om de er et offer for å få sympati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
GammelLurker skrev (15 timer siden):

Skal gi et eksempel. En gang for mange år siden, gjorde jeg noe ekkelt og lavmælt. Jeg var administrator for en gruppe for gravide kvinner. For alt de visste var jeg også gravid. Men jeg var en mannlig tenåring som tenkte det var fascinerende å ha makt som admin. Derfor gjorde jeg det. Nå når jeg tenker på det, var det jeg gjorde utrolig ekkelt og ikke minst skummelt. Jeg spionerte på sårbare gravide kvinner...

Du har en merkelig lav forståelse av hva ondskap er.

Anonymkode: db21a...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Åjaaa. Så ALLE psykologer sier at en med asperger har nedsatt empati? 

Anonymkode: 7827d...4ca

Det er noe som står i diagnosekriteriene. 

Anonymkode: e38f3...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er noe som står i diagnosekriteriene. 

Anonymkode: e38f3...c16

Merkelig da at jeg som har diagnosen IKKE har blitt vurdert til å ha nedsatt empati. 

Anonymkode: 7827d...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Merkelig da at jeg som har diagnosen IKKE har blitt vurdert til å ha nedsatt empati. 

Anonymkode: 7827d...4ca

De sier det vel ikke høyt. Men du kan jo spørre hvordan empatien står til neste gang. 

Anonymkode: e38f3...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...