Gå til innhold

Dagens Musikk: Hva lytter du til?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

• 2 uker senere...

Jeg er en gammel Bon Jovi-fan. I tillegg til bandet, så har jo sangeren Jon Bon Jovi også gitt ut egne soloalbum. Der skriver han musikk som er litt mer alvorlig og "tyngre" enn for bandet Bon Jovi.

For tiden har jeg dilla på denne fra hans første soloalbum:

Vhanja skrev (22 minutter siden):

Jeg er en gammel Bon Jovi-fan. I tillegg til bandet, så har jo sangeren Jon Bon Jovi også gitt ut egne soloalbum. Der skriver han musikk som er litt mer alvorlig og "tyngre" enn for bandet Bon Jovi.

For tiden har jeg dilla på denne fra hans første soloalbum:

Ble bittelitt overrasket her må jeg si . Positivt altså. 

Kashmir skrev (9 minutter siden):

Ble bittelitt overrasket her må jeg si . Positivt altså. 

Ja, ikke alle som kjenner til de kvaliteter JBJ faktisk har, når han ikke er "begrenset" av formatet Bon Jovi.

Et annet eksempel er da han skrev soundtracket til filmen Young Guns 2. Anbefaler hvem som helst å høre på det albumet, det er så gjennomført bra både musikalsk og, ikke minst, tekstmessig.

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Ja, ikke alle som kjenner til de kvaliteter JBJ faktisk har, når han ikke er "begrenset" av formatet Bon Jovi.

Et annet eksempel er da han skrev soundtracket til filmen Young Guns 2. Anbefaler hvem som helst å høre på det albumet, det er så gjennomført bra både musikalsk og, ikke minst, tekstmessig.

Det tror jeg på. 

Det er gøy å bli positivt overasket! For oss som liker musikk er sånne uventede gullkorn en opptur. Skal sjekke ut om det ikke blir i kveld. 

Annonse

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Det tror jeg på. 

Det er gøy å bli positivt overasket! For oss som liker musikk er sånne uventede gullkorn en opptur. Skal sjekke ut om det ikke blir i kveld. 

Hvis du gjør det så er jeg veldig interessert i å høre hva du mener. Og hvis du ønsker tips om hvor å begynne (i stedet for å høre på hele albumet) så gir jeg gjerne tips. Jeg kjenner det albumet ut og inn, hadde det på LP siden jeg var jentunge.  :) 

Endret av Vhanja

Denne sangen har en litt morsom historie.

Jeg hørte denne første gang da deler av den ble brukt i åpningsvignetten til et kulturprogram på NRK2 for en del år tilbake. Jeg falt for musikken med en gang og sendte en mail til NRK for å høre hvilken sang det var.

Jeg fikk svar, og dette er sangen vignetten kom fra. Elsker denne sangen:

Endret av Vhanja
Vhanja skrev (7 minutter siden):

Hvis du gjør det så er jeg veldig interessert i å høre hva du mener. Og hvis du ønsker tips om hvor å begynne (i stedet for å høre på hele albumet) så gir jeg gjerne tips. Jeg kjenner det albumet ut og inn, hadde det på LP siden jeg var jentunge.  :) 

Nei  det handler nok i stor grad om en kompis som likte Bon Jovi og spilte det mye. Men jeg fikk aldri tak på det. Tror det var mest 90- talls, men er ikke sikker! 

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Nei  det handler nok i stor grad om en kompis som likte Bon Jovi og spilte det mye. Men jeg fikk aldri tak på det. Tror det var mest 90- talls, men er ikke sikker! 

Men dette er ikke Bon Jovi. Dette er Jon Bon Jovi som gjør et soundtrack til en western film. (Selv om han selv nekter for at det er soloalbum siden han er bundet til temaet for filmen).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...