Gå til innhold

Savner nettverk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Savner venner. Men jeg har panikklidelse og sosial angst og tør knapt gå ut uten å bli ekstremt stresset. Så det er vanskelig å møte nye folk. Sårt spesielt på slike fine sommerdager at man ikke kommer seg ut. Det virker som alle andre lever sine glade dager sammen med venner og nettverk nå i sommer. Noen her som kjenner seg igjen? Hva gjør dere på sånne dager?

Anonymkode: d9e81...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
GammelLurker skrev (6 minutter siden):

Hva jeg gjør? Tenke at det er urettferdig og trist jeg. Men: Thats life

Ja thats life, men det er trist. De ytterst få vennene jeg har er alltid buzzy med jobb osv. Hva gjør du på en sånn typisk fin dag da? Jeg prøver å gå små turer, men litt ensformig å gå alene hele tida.

Anonymkode: d9e81...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler det samme. Men har ingen venner heller da så har ikke noe valg. 

Anonymkode: d248b...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ute, i parken, på sykkelen eller på beina og nyter det fine været selv om jeg er alene. Jeg skulle gjerne hatt et større nettverk, men sånn er det ikke nå. Jeg kan likevel gjøre det beste ut av situasjonen. Jeg liker jo finvær. Kjeder meg en del da. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (3 minutter siden):

Kjenner meg ikke igjen. Nyter dagene i fred og ro uten irriterende folk rundt meg. Peace and quiet. 👌

Du er heldig som trives i eget selskap, det må være deilig. Jeg sliter med det. 

Anonymkode: d9e81...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Jeg er ute, i parken, på sykkelen eller på beina og nyter det fine været selv om jeg er alene. Jeg skulle gjerne hatt et større nettverk, men sånn er det ikke nå. Jeg kan likevel gjøre det beste ut av situasjonen. Jeg liker jo finvær. Kjeder meg en del da. 

Så fint at du gjør det beste utav det og kommer deg ut. Jeg har mye sosial angst og sliter derfor med å gå ut alene også. Men i dag skal jeg gjøre et forsøk. 

Anonymkode: d9e81...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så fint at du gjør det beste utav det og kommer deg ut. Jeg har mye sosial angst og sliter derfor med å gå ut alene også. Men i dag skal jeg gjøre et forsøk. 

Anonymkode: d9e81...4d7

Ja jeg sliter heldigvis ikke med den type angst. 

Så bra du vil gjøre et forsøk. :) En ting er sikkert og det er at angsten blir ikke bedre av å sitte inne. Selv om det er vondt å trosse den. Håper du får hjelp til å håndtere angsten din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Føler det samme. Men har ingen venner heller da så har ikke noe valg. 

Anonymkode: d248b...82d

Det er nettopp det. Man kan jo gå ut alene, men ikke så festlig i lengden synes jeg.

Anonymkode: d9e81...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Ja jeg sliter heldigvis ikke med den type angst. 

Så bra du vil gjøre et forsøk. :) En ting er sikkert og det er at angsten blir ikke bedre av å sitte inne. Selv om det er vondt å trosse den. Håper du får hjelp til å håndtere angsten din. 

Jeg skal gjøre et forsøk i dag ja. Ikke så langt og mest for å handle litt på butikken. Men skal prøve. Det er godt du ikke sliter med den type angst, jeg føler det som veldig hemmende. Nei, en blir ikke bedre av å sitte inne, heller verre i lengden, så prøver å gå ut når jeg klarer. Får litt hjelp til eksponering av støttekontakt og miljøteam.

Anonymkode: d9e81...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg skal gjøre et forsøk i dag ja. Ikke så langt og mest for å handle litt på butikken. Men skal prøve. Det er godt du ikke sliter med den type angst, jeg føler det som veldig hemmende. Nei, en blir ikke bedre av å sitte inne, heller verre i lengden, så prøver å gå ut når jeg klarer. Får litt hjelp til eksponering av støttekontakt og miljøteam.

Anonymkode: d9e81...4d7

Det er bra du får hjelp med det. Håper du får det lettere etter hvert. Lykke til i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (18 minutter siden):

Det er bra du får hjelp med det. Håper du får det lettere etter hvert. Lykke til i dag. :)

Tusen takk🙂ønsker deg også en fin dag.

Anonymkode: d9e81...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tusen takk🙂ønsker deg også en fin dag.

Anonymkode: d9e81...4d7

Takk for det du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Savner venner. Men jeg har panikklidelse og sosial angst og tør knapt gå ut uten å bli ekstremt stresset. Så det er vanskelig å møte nye folk. Sårt spesielt på slike fine sommerdager at man ikke kommer seg ut. Det virker som alle andre lever sine glade dager sammen med venner og nettverk nå i sommer. Noen her som kjenner seg igjen? Hva gjør dere på sånne dager?

Anonymkode: d9e81...4d7

Nå får ikke jeg panikk så fort jeg går ut. Men av erfaring vet jeg at man kan bli kvitt slik angst om man presser seg nok. Vi er forskjellige også. Vet du hvorfor du føler det slik? Er det noen andre grunner enn bare sosial fobi som kan være grunnen?

Jeg har et spredt nettverk og er litt ensom til tider av den grunn. Noen har jeg bare vokst fra og det er naturlig og skjer de fleste med noen. Ellers bor mange langt unna, har fått barn, er syke veldig ofte eller bor i utlandet. Jeg har et litt flyktig liv så blir liksom ikke lenge nok et sted til å ha fast nettverk. Selv om jeg av og til har litt kontakt med enkelte over some.

Jeg går turer, veldig mye. Alene eller med hund. Tar på meg å gå for folk som ikke føler de har nok tid til sine de dagene jeg har fri. Møter og snakker med eierne så LITT sosialisering blir det jo av det. Tar egentlig på meg masse ekstrajobb fordi jeg føler mye av fritiden er bortkastet og jeg er i utlandet lenge om gangen når jeg reiser som oftest, og trenger å ha litt til overs. Snaper med folk, skroller på mobilen, tar noen online kurs ift noe på jobben som jeg tjener ekstra på.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (14 timer siden):

Nå får ikke jeg panikk så fort jeg går ut. Men av erfaring vet jeg at man kan bli kvitt slik angst om man presser seg nok. Vi er forskjellige også. Vet du hvorfor du føler det slik? Er det noen andre grunner enn bare sosial fobi som kan være grunnen?

Jeg har et spredt nettverk og er litt ensom til tider av den grunn. Noen har jeg bare vokst fra og det er naturlig og skjer de fleste med noen. Ellers bor mange langt unna, har fått barn, er syke veldig ofte eller bor i utlandet. Jeg har et litt flyktig liv så blir liksom ikke lenge nok et sted til å ha fast nettverk. Selv om jeg av og til har litt kontakt med enkelte over some.

Jeg går turer, veldig mye. Alene eller med hund. Tar på meg å gå for folk som ikke føler de har nok tid til sine de dagene jeg har fri. Møter og snakker med eierne så LITT sosialisering blir det jo av det. Tar egentlig på meg masse ekstrajobb fordi jeg føler mye av fritiden er bortkastet og jeg er i utlandet lenge om gangen når jeg reiser som oftest, og trenger å ha litt til overs. Snaper med folk, skroller på mobilen, tar noen online kurs ift noe på jobben som jeg tjener ekstra på.. 

Høres ut som du er aktiv og litt sosial og det er jo bra. Jeg har lyst å jobbe men er redd pga panikkanfallene, orker ikke den konstante redselen for å få anfall. 

Anonymkode: d9e81...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Høres ut som du er aktiv og litt sosial og det er jo bra. Jeg har lyst å jobbe men er redd pga panikkanfallene, orker ikke den konstante redselen for å få anfall. 

Anonymkode: d9e81...4d7

Har du funnet forklaringen på anfallene? Man kan faktisk ta kontroll over kroppen og få den til å adlyde en god del ting ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...