Gå til innhold

Behandler offentlig psykisk helsevern pasienter som egentlig ikke er psykisk syke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I DAGENS MEDISIN (15.06.23) skriver Norsk Psykiatrisk forening at effektivisering i psykisk helsevern innebærer å innse at kortvarig eller langvarig psykisk ubehag uten funksjonsfall ikke er psykisk sykdom [sic]. Dette er enkelt å stille seg bak. Vanlige livsutfordringer bør ikke diagnostiseres eller medikaliseres

https://www.dagensmedisin.no/psykisk-helsevern-behandler-kun-psykiske-lidelser/572967

Anonymkode: d805f...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være at enkelte som blir behandlet egentlig ikke er psykisk syke. Noen vil kanskje utnytte systemet og få penger uten å jobbe. Men det å vite hvem som er sykere enn andre er en veldig vanskelig ting å vurdere i psykiatrien fordi ingen kan se hva som foregår inne i hodet ditt. Så da må man på en måte ta alle som ber om hjelp seriøst og prøve å gi de riktig behandling. Man kan også fungere i jobb og familieliv og fremdeles ha det jævlig psykisk og trenge behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja jeg ble behandlet, selv om jeg egentlig ikke var psykisk  syk. Jeg  var nok litt syk, men ikke psykisk syk. Det er ingen i min familie som har psykisk sykdom, og jeg har vært helt frisk til jeg var 45 år. Da var jeg plutselig psykisk syk og ble tvangsmedisinert.  I dag er jeg skrevet ut av psykiatrien og medisinfri. Jeg jobber I full stilling.  Ingen aner at jeg har vært tvangsinnlagt og tvangsmedisinert. Jeg har god kommunikasjon med mine foreldre  og søsken  i dag, og bor sammen  med min mann. Jeg er barnevakt for mine barnebarn, og har kontakt med gode venner. Jeg lever et godt liv.

Anonymkode: 63002...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok forekomme, men det er sjelden. 

Husk også at ca halvparten av de som blir innlagt med brystsmerter ikke har hjertesykdom, og 1 av 3 som innlegges med spørsmål om blindtarmbetennelse har ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, og så unnlater de å behandle de som faktisk trenger det fordi det er stigmatiserende 

Anonymkode: db49f...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, og så unnlater de å behandle de som faktisk trenger det fordi det er stigmatiserende 

Anonymkode: db49f...2f4

Dokumenter/begrunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...