Gå til innhold

Nå skjer det noe hos russerne...

Grendel

Anbefalte innlegg

Først sier Wagner sjefen at krigen er basert på ren løgn. Det er å å rett i strupem på Putin.

Så påstår han at Wagner blir angrepet av russiske styrker, og sier at russiske ledere "ikke må gjøre motstand"!?

Enten prøver noen å ta ham, eller så har han ambisjoner om kupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mener du at Putin kanskje gir seg frivillig eller med makt? At hans dager er talte ved makten nå? 

Anonymkode: ee37a...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Mener du at Putin kanskje gir seg frivillig eller med makt? At hans dager er talte ved makten nå? 

Helt umulig å si. Jeg har virkelig ingen anelese om hva som kommer ut av det her.

Jeg tror det kan føre til at kampviljen til Russland rakner fullstendig.

Med mindre hele greia er en avtalt krigslist. Det er usannsynlig, men jeg utelukker ingen ting. Putin er en listig rev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Kuppforsøk, om dette er reelt. Nå er Prigozhin antagelig en enda større psykopat og sadist enn Putin, men sannsynligvis er dette bra for Ukraina på kort sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (10 timer siden):

Først sier Wagner sjefen at krigen er basert på ren løgn. Det er å å rett i strupem på Putin.

Så påstår han at Wagner blir angrepet av russiske styrker, og sier at russiske ledere "ikke må gjøre motstand"!?

Enten prøver noen å ta ham, eller så har han ambisjoner om kupp.

Kupp? Det er wef som eier russland

Anonymkode: f8915...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat
Everybody skrev (3 timer siden):

Kan dette bli slutten på krigen i Ukraina?

Det tror jeg det kan. Mange scenarier som kan spille seg ut. Først får vi se hvor harde kampene mellom Wagner og Putins styrker blir. En del tyder vel allerede på at mange også i de ordinære styrkene har gått over, eller vil forholde seg passive. Jo sterkere disse kampene blir, jo bedre er det for Ukraina, fordi det selvsagt svekker Russlands militære. 

Et av de verste scenariene for Ukraina vil være noe á la at Putin gir etter for Prigos krav og innsetter ham som øverste sjef for militæret, hvorpå kampen mot Ukraina gjenopptas med fornya stryke og kanskje mer bestialske strategier. Prigo er et monster. Jeg tror imidlertid dette scenariet er usannsynlig.

Putin kan selvsagt også vinne over Prigo, men igjen med et svekka militære, og sann synligvis enda mer demotiverte soldater. Bra for Ukraina. 

Det jeg holder en knapp på er at det blir et helvetes kaos i Russland framover, der ulike krigsherrer kjemper om makten. Dette vil mer eller mindre ødelegge Russland slik vi kjenner landet, og godt mulig splitte det opp geografisk. Dette tror jeg er det beste utfallet for Ukraina og Vesten, fordi de vil være så svekka økonomisk og militært. Kanskje kan det komme noe godt ut av det for russiske borgere også på sikt, gitt at noe av det går i demokratisk retning.

Jokeren er selvfølgelig atomvåpen som nå kan komme i hendene på ulike aktører, hvor de før var samla hos én aktør. Men heller ikke her tror jeg dette øker faren for verdensomspennende atomkrig mer enn den allerede er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (12 minutter siden):

Må si jeg er litt bekymret nå. Store krigstyper på Dagbladet og VG. Frykt for global krise og at atomvåpen havner i gale hender.. blant annet. 

Jeg og... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en merkelig avslutning på dramaet. Kanskje den best mulige utgangen for Putin. Det virker svakt at man må forhandle og gi amnesti til en kuppmaker.

Samtidig kan jeg ikke skjønne annet enn at det er ekstremt demotiverende for den russiske hæren på alle mulige plan. Selve spydspissen har mistet troen på prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Så ikke den komme. Antiklimatisk. Trist hvis det ender på denne måten uten større indere konflikt og svekkelse av Russland. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...